جمعه 31 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609147
  • 11 تیر 1399
  • 22:34
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
پویش «افتتاح» با شعار «هر هفته یک افتتاح» آغاز شد

با بهره‌برداری از طرح‌‌های بوستان«سراج» و بهسازی میدان «رسالت»؛

پویش «افتتاح» با شعار «هر هفته یک افتتاح» آغاز شد

با حضور شهردار کرمان، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری، طرح‌‌های بوستان«سراج» و بهسازی میدان «رسالت» به بهره‌برداری رسید.

به گزارش کرمان‌شهر‌آنلاین، شهردار کرمان در حاشیه بهره‌برداری از این دو طرح گفت: با توجه به این‌که شهروندان براي گذران اوقات فراغت و تفريح به بوستان‌ها مراجعه مي‌كنند، ساخت بوستان‌ها در سطح شهر اهمیت فراوانی دارد.

سیدمهران عالم‌زاده با تأکید بر ضرورت افزایش تعداد بوستان‌ها و سرانه فضای سبز در شهر گفت: نوروزِ سال گذشته، ۲۰ بوستان در شهر کرمان به بهره‌برداری رسید و برای نوروز امسال نیز ساخت و افتتاح 15 بوستان در نقاط مختلف شهر در دستور کار قرار گرفت که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، بهره‌برداری از این بوستان‌ها به تعویق افتاد... .

وی ادامه داد: این تعداد پروژه، از امشب در قالب پویش «افتتاح» و با شعار «هر هفته یک افتتاح»، بهره‌برداری و تقدیم مردم عزیز کرمان خواهد شد... .

شهردار کرمان با بیان این‌که امشب به مناسبت میلاد باسعادت امام رضا علیه‌السلام، بوستان «سراج» که به نام یکی از القاب امام رضا علیه‌السلام نام‌گذاری شده، به بهره‌برداری رسید، گفت: امشب همچنین میدان رسالت که پس از سال‌ها بهسازی شده، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

عالم‌زاده افزود: در ادامه، در هفته‌های آینده نیز بوستان‌های خبرنگار، شب‌بو، زریسف، نرگس، ارغوان، شیراز، بلدالامین و آفتاب به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین پیاده‌راه سلامت و بوستان‌های بهسازی‌شده شهید مرتضوی، شهریار، بوستان معلم و محوطه گنبد جبلیه به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار کرمان بر ضرورت توجه به مناسب‌سازی فضاهای شهری به‌ویژه بوستان‌ها تأکید کرد و گفت: در این دوره از مدیریت شهری، توجه به مناسب‌سازی فضاهای شهری برای تردد و استفاده افراد دارای معلولیت، در دستور کار قرار گرفته است؛ بنابراین، در تمام پروژه‌ها تلاش شده تا مسیرها و فضاهای ویژه این افراد در نظر گرفته شود.

عالم‌زاده به انتخاب کرمان به‌عنوان پایلوت شهر دوست‌دار کودک اشاره کرد و گفت: توجه به فضاسازی بوستان‌ها و سایر فضاهای شهری برای کودکان نیز از دیگر مواردی است که در این دوره از مدیریت شهری مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: موارد ذکر شده در پروژه‌هایی که در قالب پویش «افتتاح» و با شعار «هر هفته یک افتتاح» به بهره‌برداری خواهد رسید نیز به‌طور ویژه دیده شده است.

لازم به ذکر است؛ طرح‌های بوستان «سراج» و بهسازی میدان «رسالت»، امشب یازدهم تیرماه، به مناسبت میلاد باسعادت امام رضا علیه‌السلام، در قالب پویش «افتتاح» با شعار «هر هفته یک افتتاح» با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار کرمان و جمعی از مدیران شهری، به بهره‌برداری رسید.

15.6172