شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9607092
  • 31 شهریور 1397
  • 13:47
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
پروژه‌ی نماد  بهترین برنامه برای جامعه‌ی بدون جرم است

رئیس کل دادگستری استان کرمان:

پروژه‌ی نماد بهترین برنامه برای جامعه‌ی بدون جرم است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: پروژه‌ی نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان برنامه‌ای است که در دنیا بازخورد مثبتی داشته و می‌تواند بهترین برنامه برای جامعه‌ی بدون جرم باشد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین؛ نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان در شورای سیاست گذاری پروژه نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان گفت: تربیت منابع انسانی و نیروهای جامعه برنامه‌ای زمان‌بر و هزینه‌بر است و اگر بخواهیم جامعه‌ای بدون جرم و با کم‌ترین آسیب اجتماعی داشته باشیم باید برنامه‌ای اصولی و پایه‌ای در کشور اجرا کنیم که پروژه‌ی نماد می‌تواند بر حسب تجربیات بهترین برنامه باشد.

ید الله موحد افزود: همه‌ی دستگاه‌ها باید در اجرای این پروژه سهیم و صبور باشند چون این پروژه یک روزه و یک ماهه نیست بلکه ممکن است ۳۰ سال زمان نیاز داشته باشد لذا با همت، تلاش و امید به آینده می‌توانیم این برنامه را اجرا کنیم.

 رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه آمارها در وضعیت معتادان، طلاق، حاشیه نشینی و سایر آسیب‌های اجتماعی رشد چشم‌گیر و نگران کننده‌ای داشته است، افزود: این آمارها نشان می‌دهد که ما نسبت به  اصلاح و تربیت نسل جوان برای ورود به زندگی اجتماعی غفلت کرده‌ایم.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: بنا به نظر کارشناسان باید قوه قضاییه، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها کار مشترکی در قالب نظام مراقبت اجتماعی انجام دهند و انتظارمان این است که استان کرمان با این ظرفیت، توانمندی، نیروی انسانی و همت و اراده‌ی مسئولان پیشگام شود لذا تاکید بر این است که شورای سیاست گذاری‌ها با حضور مدیران کل دستگاه‌های مسئول تشکیل شود.

موحد به مشکلات و موانع پیش‌روی پروژه نماد اشاره کرد و افزود: ایجاد نگرش مثبت نسبت به پروژه‌ی نماد و عدم تبیین اهمیت کار و فرهنگ سازی از جمله مشکلات این پروژه است.

15.646