چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9608104
  • 9 مهر 1398
  • 20:52
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
پرهیز اصحاب رسانه از انتقال آنچه باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود

رییس شورای اسلامی شهر کرمان تأکید کرد:

پرهیز اصحاب رسانه از انتقال آنچه باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با حضور اعضای این شورا، معاون مالی و اقتصادی شهردار و جمعی از اهالی رسانه‌ در خانه شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی مقتدر، ضامن امنیت کشور است.

وی هم‌چنین از برنامه‌های شورای شهر و شهرداری در بزرگداشت نیروی انتظامی در هفتۀ آینده خبر داد.

علی‌اکبر مشرفی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز در نطق پیش از دستور گفت: افزایش درختان خشک در شهر کرمان به معضل تبدیل شده است.

وی با اشاره به 43 کاج خشک بلوار جمهوری‌اسلامی، 123 درخت خشک جنگل قائم و تعدادی از درختان سرو بلوار جهاد افزود: اگر درختان خشک‌شده در این ایام هرس نشوند، با فرا رسیدن فصل زمستان، امکان هرس وجود نخواهد داشت.

این عضو شورا هم‌چنین اصلاح نظام رسیدگی به فضای سبز شهر کرمان را خواستار شد.

رییس شورای اسلامی شهر نیز در این زمینه با اشاره به برگزاری جلسۀ ویژه برای فضای سبز شهر کرمان در استانداری کرمان گفت: در این جلسه دکتر فدایی ضمن ارایۀ عکس و فیلم از وضعیت فعلی فضای سبز، بر احیا و سامان‌دهی آن به‌ویژه در ورودی شهر از سمت بزرگراه آیت‌الله هاشمی تأکید کردند.

فرشاد فعالیت تفاهم‌نامۀ شهرداری کرمان با مرکز تحقیقات و دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید باهنر در زمینۀ فضای سبز شهر کرمان را ضروری دانست و افزود: طبق آخرین تحقیقات، گونه‌های گیاهی متناسب با آب‌وهوای کرمان بررسی شده که باید مورد استفاده قرار گیرند.

هم‌چنین علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورا از دیدار با مدیرعامل سازمان سیما و منظر شهری شهرداری در هفتۀ گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در این دیدار مقرر شد درختان شهر کرمان در آبان و آذرماه سربرداری شوند.

وی دلیل خشک شدن درختان جنگل قائم را کمبود هوا در قسمت‌های پایین جنگل دانست و گفت: این کمیسیون در حال پیگیری برگشتن واحدهای فضای سبز به سازمان است تا مدیریت واحدی، بر حفظ و نگهداری فضای سبز شهر کرمان اعمال نظر کند.

در ادامه، رامین ارجمندکرمانی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا در نطق پیش از دستور، ضمن قرائت شعری از مولانا، روز بزرگداشت مولانا را گرامی داشت.

وی هم‌چنین فرارسیدن روز جهانی ناشنوایان را به ایشان تبریک گفت.

ارجمند کرمانی با اشاره به فعالیت کمیسیون ماده 7 گفت: براساس آیین‌نامۀ حفظ و نگهداری فضای سبز این قانون، قطع درختان آفت‌زده یا خشک‌شده نیز به اخذ مجوز از این کمیسیون نیاز دارد که تاکنون، درخواستی ازسوی شهرداری به این کمیسیون ارسال نشده است.

وی هم‌چنین با اشاره به آتش گرفتن تعدادی از درختان بلوار زغال‌سنگ در روزهای گذشته افزود: این اتفاق، در ملک متعلق به شهرداری به وقوع پیوست؛ بنابراین، شهرداری باید ضمن جلوگیری از وقوع این‌گونه اتفاقات، گزارشی نیز به شورای شهر ارائه دهد.

به گفتۀ وی طبق نقشۀ تفکیکی اراضی زغال‌سنگ، شهرداری باید ضمن عقب‌نشینی 20 متری، نسبت به تملک و اجرای قوانین مربوط اقدام کند تا با آزادسازی مسیر، ساخت باند کندرو ادامه یابد.

رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه‌نشینی شورا با اشاره به چندین نامۀ ارسال‌شده به این کمیسیون اظهار داشت: در راستای احقاق حقوق یک شهروند، مصوبۀ مربوط که از فرمانداری برگشت داده شد، با طرح مجدد و اصرار بر مصوبه، مورد موافقت اکثریت اعضا قرار گرفت.

محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا نیز با بیان این‌که شورا، مرجع قضایی نیست، گفت: ما نمی‌توانیم با قضاوت خود، برای پرونده‌های این‌چنینی معادل‌سازی کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: سهم شهرداری باید براساس قیمت روز محاسبه شود و شهروندان نیز می‌توانند از طریق مراجع قضایی نسبت به این امر اعتراض کنند.

هم‌چنین حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا با اشاره به 14 مصوبۀ مطرح‌شده در این کمیسیون گفت: در جلسۀ این کمیسیون، با درخواست یک شهروند مبنی بر تقسیط مبلغ قدرالسهم موافقت شد.

وی از موافقت این کمیسیون با معاوضۀ املاک مستهلک‌شده در طرح‌های عمرانی براساس پیشنهاد شهرداری خبر داد و خاطرنشان کرد: چند نامه در این مورد به شورای شهر رسیده که با کارشناسی اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار مورد موافقت قرار گرفت.

وی با اشاره به نامۀ ارسالی مؤسسۀ حسابرسی به شورای شهر افزود: کارگروه تعیین حسابرس تشکیل شده و کمیسیون برنامه و بودجه با فعالیت مؤسسۀ مذکور موافقت کرد.

حسن‌زاده، رییس کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش نیز با بیان این‌که سفارش‌دهندۀ مؤسسۀ حسابرسی، شورای شهر است، گفت: اعضای شورا یا باید به مؤسسه اعتماد کند، یا گروهی از کارشناسان را برای این مهم، مأمور کند.

رییس شورا نیز با بیان این‌که 80درصد کار حسابرسی انجام شده، از موافقت اعضای شورا برای ادامۀ کار خبر داد و خاطرنشان کرد: اشکالات مؤسسۀ حسابرسی به شهرداری ارسال شده که پس از اصلاح، گزارش آن به شورای شهر ارائه خواهد شد.

هم‌چنین به گفتۀ مشرفی، شورا در این مورد یا به شهرداری اعتماد می‌کند، یا دو کارشناس را برای نظارت بر این امر مأمور می‌کند.

زهرا لری، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان هم با اشاره به جلسۀ ستاد اربعین استانداری گفت: در این جلسه مقرر شد مسئولیت کمیتۀ حمایتی-خدماتی ستاد اربعین به شهرداری سپرده شود.

وی از انجام تبلیغات محیط شهری برای همایش‌های مرتبط با اربعین خبر داد و خاطرنشان کرد: 80 نفر از نیروهای شهرداری به نجف اشرف اعزام شده و با آرم این نهاد به خدمت‌گزاریِ زائران امام حسین می‌پردازند.

لری ارایۀ گزارش روند ساخت بوستان بانوان آفتاب ازسوی شهرداری را خواستار شد و افزود: پیشنهاد می‌شود در راستای تحکیم بنیان خانواده، مدیریت فرهنگی، ورزشی، بهداشتی و مشاوره‌ای بوستان‌های بانوان به معاونت فرهنگی سپرده شود.

وی با اشاره به حضور موفقیت‌آمیز تیم دانشگاه صنعتی شریف در مسابقات هوانوردی و فضانوردی آمریکا گفت: در کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا مقرر شد از عضو کرمانی این تیم، آقای صافی‌زاده، تقدیر به‌عمل آید.

در پایان نود و ششمین نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، رییس شورا از اصحاب رسانه خواست در انتقال آن چه باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود، رعایت انصاف را داشته باشند.

محمد فرشاد با اشاره به میثاق شورای شهر کرمان در شفاف‌سازی افزود: با این حال اما اخبار جلسات شورا به‌گونه‌ای منعکس شود که ذهنیت نامناسبی در شهروندان ایجاد نشده و بیان آن برای جامعه مفید باشد.

وی هم‌چنین با انتقاد از سازمان محیط زیست و مرکز بهداشت شهرستان کرمان مبنی بر اظهارنظر هفتۀ گذشته گفت: نهادهای مربوط در این سال‌ها کاری برای ساماندهی وضعیت نابسامان عرضه و فروش و ذبح دام نکرده‌اند.

فرشاد بیان کرد: شورای شهر به شهرداری پیشنهاد داد این معضل با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط به‌گونه‌ای ساماندهی شود که سلامت شهروندان به خطر نیفتد.

فاطمه آرا

0