پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608376
  • 28 دی 1398
  • 16:34
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
وقوع سیل به ۳۴۵ کیلومتر راه جنوب استان خسارت زد

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور:

وقوع سیل به ۳۴۵ کیلومتر راه جنوب استان خسارت زد

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: سیلاب اخیر به ۳۴۵ کیلومتر راه آسفالته در جنوب استان کرمان خسارت وارد کرده است.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، خداداد مقبلی با اشاره به بازدید از محورهای خسارت‌دیده و تخریب‌شدۀ ناشی از سیل در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان افزود: بیش از 1860 کیلومتر از محورهای خاکی جنوب استان کرمان خسارت دیده که با توجه به حجم خسارت‌ها احتمال افزایش این رقم وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: کار بازسازی و ترمیم اصولی محورهای خسارت‌دیده از سیلاب در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان به‌زودی تمام می‌شود.
معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با بیان این‌که بارش شدید باران موجب تخریب زیرساخت‌های راه در استان سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان شده است، افزود: با حضور عوامل راهداری در حال حاضر تمام محورهای ارتباطی بازگشایی شده و در برخی نقاط هم به جهت بالا بودن حجم سیلاب، کار مرمت موقت به‌زودی انجام خواهد شد.
مقبلی یادآور شد: بیشترین خسارت به حوزۀ راه‌ها در محور شریانی رودبار جنوب و ایرانشهر به ابنیۀ فنی وارد شده است.
وی افزود: در این محور ۱۸ دستگاه آب‌نما به‌کلی تخریب شده و به ۱۳۰ دستگاه ابنیه خسارت وارد شده است.
معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور ادامه داد: طبق برآورد اولیه، میزان خسارت به ابنیه‌ها ۳۰ تا ۳۷ میلیارد تومان بوده اما به جهت اینکه هنوز در برخی از راه‌ها و ابنیه‌ها آب فروکش نکرده، میزان تخریب این نقاط هم بایستی به رقم خسارت اضافه شود.
مقبلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با استفاده از دستگاه‌های راهداری موجود در جنوب کرمان، مسیرهای آسیب‌دیده و تخریب‌شده به‌طور موقت ترمیم، بازگشایی و زیر بار ترافیک قرار گرفته است.
وی بیان کرد: با جدیت اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جنوب کرمان لیست و محل تخریب‌های سیلاب جمع‌بندی شده و با همکاری سازمان مدیریت و پیگیری سازمان راهداری کشور به‌زودی تأمین اعتبار لازم برای بازسازی اصولی و فنی محورهای خسارت‌دیده انجام و با انتخاب پیمانکار، بازسازی محورها آغاز خواهد شد.

فهیمه رضاقلی

0