پنج شنبه 9 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9606994
  • 28 مرداد 1397
  • 11:34
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
وضعیت اجرای پروژه‌های شهری کرمان تشریح شد

در بازدید خبرنگاران از پروژه‌های شهری؛

وضعیت اجرای پروژه‌های شهری کرمان تشریح شد

خبرنگاران کرمانی به‌همراه معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، از پروژه‌های شهری بازدید کردند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان در بازدید از پروژه‌ی زیرگذر آزادی، با بیان این‌که تملک املاک مسیری خیابان بهمنیار هنوز به نتیجه نرسیده است، در رابطه با پرداخت هزینه‌ی ساخت این زیرگذر به قرارگاه خاتم گفت: شهرداری کرمان تاکنون برای اجرای پروژه‌ی زیرگذر میدان آزادی، ۸۹ میلیارد تومان به قرارگاه خاتم پرداخت کرده است.

وی با اشاره به وجود آب‌های زیرسطحی در محدوده‌ی پروژه آزادی گفت: برای وجود آب‌های زیرسطحی در محدوده‌ی زیرگذر آزادی نگرانی وجود ندارد.

معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان افزود: در حال حاضر، روزانه ۲۵ تانکر آب از محل این پروژه تخلیه و برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.

قنبری با اشاره به این‌که سازه‌ی میدان آزادی، به صورت بتنی و غوطه‌ور است و آب برای این سازه مشکلی ایجاد نمی‌کند، گفت: جنس دیواره‌ی زیرگذر آزادی، بتنی لاینینگ است و آب به داخل پل نفوذ نمی‌کند؛ بنابراین، پس از اجرای زیرگذر، دیگر نیازی به تخلیه‌ی آب‌های زیرسطحی نیست.

وی قرارداد پروژه‌ی میدان آزدی را دوساله دانست و در عین حال بیان کرد: اجرای پروژه‌ی آزادی تاکنون، ۹۰ درصد پیشرفت دارد و تا پایان مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

 

بهره‌برداری از پل شهید الله‌دادی، فرورودین 98

وی در ادامه، در جریان بازدید از سایر پروژه‌های شهر کرمان گفت: مبلغ قرارداد قرارگاه خاتم با شهرداری کرمان برای زیرگذر آزادی و پل‌های باغ‌ملی، سربازان گمنام امام زمان -عج‌الله‌فرجه- (امیرکبیر)، شهدای خلبان (هوانیروز)، شهید بادپا (راه‌آهن) و شهید الله‌دادی (ابوذر) ۴۴۰ میلیارد تومان است.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، پیشرفت اجرای پل شهید الله‌دادی (ابوذر) را 56 درصد بیان کرد و گفت: طبق تعهد قرارگاه خاتم، پل شهید الله‌دادی تا فروردین 98 به بهره‌برداری خواهد رسید.

قنبری در تشریح آخرین وضعیت پل سربازان گمنام امام زمان (عج‌الله‌فرجه) (امیرکبیر)، بزرگ‌ترین مشکل اجرای این پروژه را وجود خط انتقال برق در مسیر اجرای پروژه دانست و گفت: علاوه بر خط انتقال برق، خطوط انتقال آب و مخابرات هم باید جابه‌جا شود.

وی با بیان این‌که در حال حاضر، سگمنت‌های پل سربازان گمنام امام زمان (عج‌الله‌فرجه) در کارگاه قرارگاه خاتم در حال ساخت است، گفت: تا زمانی که مشکلات یادشده حل نشود، اجرای این پروژه پیش نمی‌رود.

معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان در خصوص آخرین وضعیت پل شهدای خلبان (هوانیروز) گفت: برای اجرای پل شهدای خلبان (هوانیروز)، باید برخی املاک مسیری تملک شود.

قنبری با بیان این‌که بخشی از این املاک در اختیار اداره‌کل محیط زیست و بخشی در اختیار یک واحد سنگ‌بری است، گفت: صاحب ملک سنگ‌بری، پیشنهاد بالایی برای فروش ملک خود داده که در حال رایزنی برای پایین آوردن قیمت و تملک این ملک هستیم.

 

تکمیل پل شهید بادپا پس از افتتاح پل شهید الله‌دادی

وی هم‌چنین از تکمیل پل شهید الله‌دادی (ابوذر) در آینده‌ی نزدیک خبر داد و گفت: پس از تکمیل پل شهید الله‌دادی (ابوذر)، سگمنت‌های پل شهید بادپا (راه‌آهن) که تولید آن‌ها تاکنون 52 درصد پیشرفت دارد، نصب خواهد شد.

وی با بیان این‌که تاکنون، حتی یک ریال بودجه‌ی دولتی برای این پروژه‌ها تخصیص نیافته است، گفت: مجموع پرداختی شهرداری به قرارگاه خاتم، ۱۷2 میلیارد تومان شامل وجه نقد و زمین است که از محل درآمدهای خود شهرداری بوده است.

معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان افزود: طبق صورت وضعیت ارایه‌شده ازسوی قرارگاه خاتم، در حال حاضر شهرداری کرمان 100 میلیارد تومان به این قرارگاه بده‌کار است.

 

بهره‌برداری از پل شهید بهشتی، هشتم شهریورماه

قنبری هم‌چنین در بازدید از روند ساخت پل شهید آیت‌الله بهشتی (سیدی) گفت: ساخت این پل حدود 95 درصد پیشرفت دارد و تا هشتم شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این‌که عملیات ساخت پل شهید آیت‌الله بهشتی (سیدی) از سال 90 آغاز شده است، افزود: هزینه‌ی نهایی ساخت این پل، حدود 14 میلیارد تومان است.

معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان هم‌چنین در بازدید از پروژه‌ی پیاده‌راه سلامت، با بیان این‌که هر بعدازظهر شاهد پیاده‌روی بسیاری از شهروندان در بولوار جمهوری‌اسلامی هستیم، گفت: مسیر پیاده‌راه بولوار جمهوری‌اسلامی نیاز به سامان‌دهی داشت.

قنبری افزود: پیاده‌راه سلامت در دو فاز اجرا می‌شود که فاز اول آن از ابتدای شهرک بانک صادرات در بولوار جمهوری‌اسلامی شهر کرمان آغاز  شده و تا ابتدای بولوار رضوان ادامه می‌یابد.

وی با بیان این‌‌که جدول‌گذاری فاز نخست این پروژه به پایان رسیده است، گفت: فاز دوم پیاده‌راه سلامت نیز از ابتدای بولوار رضوان آغاز شده و تا فرودگاه ادامه خواهد داشت.

معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان عرض پیاده‌راه بولوار جمهوری‌اسلامی را شش متر اعلام کرد و گفت: در این مسیر 7200 مترمربع پیاده‌روسازی خواهد شد.

قنبری هم‌چنین بیان کرد: به شهرداری‌های مناطق چهارگانه اعلام شده برای ایجاد پیاده‌راه سلامت در هر منطقه، مکان‌یابی و جانمایی کنند.

0