سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609264
  • 11 مرداد 1399
  • 17:34
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ورودی‌های شهر کرمان ساماندهی می‌شود

شهردار کرمان خبر داد:

ورودی‌های شهر کرمان ساماندهی می‌شود

شهردار کرمان از ساماندهی ورودی‌های شهر کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان‌شهر‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در جلسه بررسی پروژه‌های شهری که با حضور جمعی از مدیران شهرداری برگزار شد، گفت: مشاور در حال حاضر، ساماندهی ورودی شهر از سمت غربی (جاده تهران و بلوار جمهوری‌اسلامی) را شروع کرده و طرح اصلاح هندسی زیر پل «بادپا» را نیز ارایه کرده است.

وی افزود: ساماندهی ورودی شمالی و شرقی از سمت هفت‌باغ نیز در دستور کار است و فاز یک اجرای طرح، ازسوی مشاور ارایه شده است.

شهردار کرمان همچنین گفت: پروژه آسفالت معابر شهر کرمان به‌زودی از منطقه چهار و از محله سرآسیاب شروع خواهد شد.

عالم‌زاده با اشاره به عقد قرارداد با پیمانکار پروژه آسفالت در هفته گذشته افزود: معابر شهر کرمان برای آسفالت اولویت‌بندی و به مشاور اعلام خواهد شد.

وی همچنین در خصوص جمع‌آوری آب‌های سطحی گفت: مشاور زهکش شمالی و جنوبی شهر را با هشت مقطع کانال برای انتقال آب طراحی و ارایه کرده است؛ ضمن این‌که در حال بررسی برای بهره‌برداری از ظرفیت چاه‌های جذبی هستیم.

شهردار کرمان افزود: با توجه به تلاقی کانال‌ها با لوله‌های زیرساختی لازم است ظرفیت چاه‌های جذبی نیز در نظر گرفته شود.

عالم‌زاده ادامه داد: در حال حاضر، کانال 17 شهریور و شهدای خانوک در دست بررسی است.

وی همچنین به عقد قرارداد برای پیاده‌راه‌سازی میدان توحید (ارگ) اشاره کرد و گفت: مشاور برای شروع کار نیازمند یک‌سری اطلاعات ازجمله کدهای ارتفاعی است که به‌زودی این اطلاعات به مشاور ارایه و شرح خدمات دریافت خواهد شد.

در ادامه، رضا دادگرپور، معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان در خصوص وضعیت تملک چند پروژه شهری گفت: آخرین اقدام در خصوص محور سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، تجهیز دفتر در محل پروژه است؛ ضمن این‌که با نصب بنر، در خصوص تعین‌تکلیف اراضی مسیر، اطلاع‌رسانی شده است.

وی بر ضرورت تعیین‌تکلیف تملک برای ساخت ساختمان شورا و توافق با اداره اوقاف و امور خیریه تأکید کرد و افزود: مقرر شد اداره اوقاف و امور خیریه، بسته پیشنهادی خود را جهت توافق ارایه کند.

مهدی نیکویی، معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان نیز در خصوص اجرای رینگ شهر کرمان گفت: این پروژه در دستور کار است و در حال حاضر برای اجرای پروژه، از ارگان‌های زیرساختی استعلام شده است.

وی از اجرای تقاطع غیرهم‌سطح در سه‌راه شرف‌آباد خبر داد و گفت: مطالعات ترافیکی محدوده تقاطع شرف‌آباد و ۲۴ آذر توسط مشاور انجام شده است.

در ادامه، ایمان سیف‌الهی، سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان از ۹۰۰ مترمکعب خاک‌برداری در آرامستان جدید خبر داد و گفت: به‌زودی بستر، مناسب‌سازی و طی یک‌ماه آینده، ۵۰۰ قبر آماده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی و مکان‌یابی برای حضور واحدهای تجاری در آرامستان جدید همزمان با عملیات عمرانی پیش خواهد رفت، گفت: در حال حاضر، کادر امانی شهرداری مشغول ساخت بخشی از گلبرگ‌های آرامستان است.

سیف‌الهی با تأکید بر ضرورت بهسازی و زیباسازی فضای سبز آرامستان گفت: علی‌رغم مشکلات موجود، عملیات عمرانی آرامستان جدید را متوقف نخواهیم کرد.

0