شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • اقتصاد
  • شماره خبر: 9608374
  • 28 دی 1398
  • 15:56
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
واحدهای تولیدی برای جذب تسهیلات یک ماه فرصت دارند

معاون اقتصادی استاندار کرمان:

واحدهای تولیدی برای جذب تسهیلات یک ماه فرصت دارند

معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: واحدهای تولیدی کرمان هنوز موفق به جذب تسهیلات تبصرۀ ۱۸ نشده‌اند و برای جذب این تسهیلات تنها یک ماه فرصت باقی‌ است.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محمدعلی دهقان در در بیست‌وهفتمین جلسۀ رفع موانع تولید استان کرمان با اشاره به اینکه دبیری جلسۀ رفع موانع تولید به بخش خصوصی واگذار شده است، افزود: در کل کشور، خانۀ صنعت و معدن به‌عنوان دبیر جلسات کارگروه رفع موانع تولید انتخاب شده است.
وی ضمن تشکر از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان که در طول سال‌های گذشته دبیری جلسه را به عهده داشته است، گفت: باید از تجربیات آن‌ها استفاده شود؛ موارد دیگری نیز وجود دارد که پیگیری این امور نیز به خانۀ صنعت و معدن واگذار شده است.
معاون امور اقتصادی استانداری کرمان تأکید کرد: پرونده‌هایی که به جلسات کارگروه رفع موانع تولید می‌آید باید قبلاً به‌طور دقیق کارشناسی شوند تا وقت جلسات کمتر گرفته شود.
دهقان یادآور شد: پروندۀ اشخاص محرمانه است و نباید ریز اطلاعات واحدهای تولیدی دارای مشکل در جلسات رفع موانع تولید مطرح شود و آبروی اشخاص در خطر قرار بگیرد.
وی با اشاره به این‌که در استان کرمان هنوز نتوانسته‌ایم اعتبار تسهیلات تبصرۀ ۱۸ را جذب کنیم، افزود: این تسهیلات سود کمتری دارد اما سختگیری‌هایی برای ضمانت پرداخت وجود دارد و امیدواریم بانک‌ها همکاری بیشتری برای پرداخت این تسهیلات داشته باشند.
معاون امور اقتصادی استانداری کرمان یادآور شد: برای جذب این تسهیلات یک ماه بیشتر زمان نیست و باید سریع‌تر اقدام شود.

دهقان ادامه داد: کارگروه پنج نفره‌ای در استان تشکیل شده که مشکلات موجود در خصوص عدم جذب اعتبارات تسهیلات تبصرۀ ۱۸ در کرمان را پیگیری کند.
وی خاطرنشان کرد: وظیفۀ کارگروه این است که پرونده‌هایی که به بانک‌ها معرفی شدند را بررسی و دلایل عدم پرداخت تسهیلات را گزارش دهند.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمان افزود: در مدت یک ماه باقی‌مانده، کارگروه و کمیتۀ پنج‌نفره باید تمام تلاش خود را برای جذب این اعتبارات انجام دهند.
گفتنی‌ست در این نشست ۱۱ پرونده از واحدهای تولیدی دارای مشکل بررسی شد که بدهی معوقات بانکی و مالیاتی و همچنین مجوزهای محیط زیستی از اهم مشکلات آن‌ها بود. 

فهیمه رضاقلی

0