جمعه 31 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609261
  • 11 مرداد 1399
  • 16:12
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
هنردوستان سراسر کشور می‌توانند ارکستر خواجو را ببینند

شهردار کرمان:

هنردوستان سراسر کشور می‌توانند ارکستر خواجو را ببینند

شهردار کرمان در حاشیۀ بازدید از تمرین ارکستر خواجوی کرمانی گفت: به‌دلیل شیوع کرونا، امکان بهرۀ حضوری شهروندان کرمانی از نخستین اجرای ارکستر خواجو وجود ندارد، اما هنردوستان در سراسر کشور می‌توانند اجرای زیبای این ارکستر را ازطریق شبکه‌های اجتماعی مشاهده کنند.

به گزارش کرمان‌شهر‌آنلاین، سید مهران عالم‌زاده هم‌زمان با عید سعید قربان، با حضور در تمرین ارکستر بزرگ خواجوی کرمانی که با حمایت شهرداری کرمان شکل گرفته، افزود: این ارکستر با حضور جوانان فعال موسیقی کرمان، به رهبری استاد میرامیر میری و خوانندگی استاد وحید تاج اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه موسيقي فاخر، تأثير به‌سزايي در ارتقای هويت ملي دارد و همواره در خدمت یک هدف مشترک یعنی جمع کردن مردم در کنار یکدیگر بوده، افزود: متأسفانه به‌دلیل شیوع کرونا، امکان بهرۀ حضوری شهروندان عزیز کرمانی از این ارکستر وجود ندارد، اما هنردوستان در سراسر کشور می‌توانند اجرای زیبای این ارکستر را ازطریق شبکه‌های اجتماعی مشاهده کنند.
شهردار کرمان یادآور شد: یکی از اهداف راه‌اندازی ارکستر خواجوی کرمانی، تقدیر از جان‌فشانی‌های کادر بهداشت و درمان در مقابله با ویروس کرونا بوده است که امیدواریم با این اقدام بتوانیم قدردان گوشه‌ای از زحمات این عزیزان باشیم که جان خود را برای درمان بیماران در طبق اخلاص گذاشته‌اند.
عالم‌زاده ضمن تقدیر از دست‌اندکاران ارکستر خواجوی کرمانی ازجمله سرپرست، رهبر و خوانندۀ ارکستر و نوازندگان آن که زحمات فراوانی برای شکل‌گیری این ارکستر متحمل شده‌اند، افزود: از تلاش‌های دکتر جهانشاهی، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و همکاران ایشان در این سازمان و سایر معاونت‌های شهرداری که در شکل‌گیری این ارکستر همراهی کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

بیستم مردادماه ساعت 21 نخستین اجرای ارکستر خواجوی کرمانی
معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز در حاشیۀ بازدید از تمرین ارکستر خواجوی کرمانی گفت: ارکستر سازهای ملی خواجوی کرمانی در پاس‌داشت جان‌فشانی‌های کادر درمان و با همت هنرمندان و نوازندگان کرمانی، بیستم مردادماه ساعت 21 به‌صورت زنده و آنلاین در فضای مجازی پخش خواهد شد.
محمد جهانشاهی بیان کرد: 90 درصد نوازندگان و دست‌اندرکاران ارکستر خواجو، کرمانی هستند و این ارکستر با حضور ۷۰ نفر از جوانان فعال موسیقی کرمان، یکی از معدود ارکسترها با این تعداد نوازنده است که به رهبری استاد میرامیر میری، خوانندگی استاد وحید تاج و یک‌دستی نوازندگان آن، می‌تواند مخاطبان خاص و عام را اقناع کند.

در ارکستر خواجوی کرمانی سه اثر از اشعار خواجو اجرا می‌شود
وی یادآور شد: در نخستین اجرای ارکستر خواجوی کرمانی 9 اثر اجرا خواهد شد که در سه اثر از اشعار خواجو استفاده شده است.
معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان بیان کرد: با توجه به پیگیری دیپلماسی بین‌المللی شهری که در برنامه داریم، ارتباطاتی با مدیران برخی شهرها در کشورهای دیگر برقرار کرده‌ایم و سفارتخانه‌های این کشورها در ایران نیز در جریان این رویداد قرار می‌گیرند.
جهانشاهی افزود: مخاطبان نخستین اجرای ارکستر خواجوی کرمانی که به دلیل شیوع کرونا ازطریق فضای مجازی قابل مشاهده است، علاوه بر هم‌شهریان، از سراسر کشور و خارج از کشور نیز خواهند بود و این اجرای فاخر یک اتفاق خوب برای معرفی بهتر شهر و کشورمان خواهد بود. 
وی بیان کرد: شهرداری کرمان همۀ هم‌شهریان و هم‌وطنان را به دیدن این اثر ارزشمند هنری دعوت می‌کند.

0