سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 950933
  • 3 آذر 1395
  • 11:21
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
هم‌کاری با جهاد نصر ادامه دارد

نام‌گذاری تقاطع غیرهم‌سطح امیرکبیر به نام سربازان گمنام امام زمان (عج)

هم‌کاری با جهاد نصر ادامه دارد

اشاره: شورای اسلامی شهر کرمان، اخیرأ جلسه‌ی غیرعلنی داشته که براساس آن‌چه برخی رسانه‌ها نوشته‌اند، یکی از مصوبات این نشست، پایان هم‌کاری جدید شورای چهارم با قرارگاه خاتم بوده است...

اشاره: شورای اسلامی شهر کرمان، اخیرأ جلسه‌ی غیرعلنی داشته که براساس آن‌چه برخی رسانه‌ها نوشته‌اند، یکی از مصوبات این نشست، پایان هم‌کاری جدید شورای چهارم با قرارگاه خاتم بوده است؛ برای آگاهی از مصوبات این نشست و ادامه‌ی فعالیت شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان با قرارگاه خاتم، با علی‌اکبر مشرفی، رییس شورای اسلامی شهر کرمان به گفت‌و‌گو نشستیم.

 

• آقای مشرفی! ظاهرأ یکی از مصوبات آخرین نشست شورای اسلامی شهر کرمان که به‌صورت غیرعلنی برگزار شد، پایان هم‌کاری جدید شورای چهارم با قرارگاه خاتم در اجرای پروژه‌های شهری است؛ جدای از سایر پروژه‌ها ازجمله تقاطع‌های غیرهم‌سطح سمیه، امام جمعه و فیروزه، با توجه به این‌که کار در پروژه‌ی تقاطع امیرکبیر و بولوار جمهوری‌اسلامی آغاز شده، براساس مصوبه‌ی شورا، تکلیف این پروژه چه می‌شود؟
با توجه به کم‌بود منابع مالی شهرداری، مصوب شد به غیر از پروژه‌ی تقاطع غیرهم‌سطح بولوار جمهوری‌اسلامی به بولوار کشاورز و امیرکبیر که کار آن شروع شده، تقاطع غیرهم‌سطح دیگری اجرا نشود تا اگر منابع مالی تأمین شد، برای بقیه‌ی تقاطع‌های غیرهم‌سطح نیز تصمیم‌گیری شود.
هم‌چنین تقاطع بولوار امیرکبیر و کشاورز با بولوار جمهوری‌اسلامی، به یک تقاطع غیرهم‌سطح بسیار زیبا تبدیل و به نام «سربازان گمنام امام زمان» (عجل‌الله‌فرجه) نام‌گذاری خواهد شد.
این اقدام به پاس قدرشناسی از سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله‌فرجه) انجام گرفت؛ چراکه با توجه به زحماتی که سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله‌فرجه) متحمل می‌شوند؛ اکنون، در کشوری امن، باثبات و بدون مشکل زندگی می‌کنیم و شهری امن و از هر جهت مناسب کار، سرمایه‌گذاری، پیش‌رفت و توسعه داریم؛ بنابراین، این تقاطع به نام سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله‌فرجه) نام‌گذاری شد، تا قدردانیِ هرچند کم و ناچیزی از این عزیزان داشته باشیم و امیدواریم امام زمان (عجل‌الله‌فرجه) این هدیه و قدردانی ناقابل ما از سربازان گمنام خودشان را بپذیرند.

 

• پیش از این ساخت تقاطع غیرهم‌سطح در سه‌راهی شرف‌آباد نیز در شورا مصوب شده بود، ظاهرأ با توجه به گفته‌های شما، این پروژه هم از دستور کار خارج شده است.
سه‌راه شرف‌آباد، از تقاطع‌هایی است که به نظر من نیاز دارد تا تقاطع غیرهم‌سطحِ آن اجرا و مشکل ترافیکی این سه‌راه حل شود و هم‌چنین با ساخت آن، رینگ دور شهر کرمان بدون چراغ‌قرمز باشد؛ اما در حال حاضر، شهرداری کرمان با منابع مالی محدودی روبه‌رو است و برای این‌که پروژه‌های در دست اجرا به سرعت پیش برود و تا اواخر امسال و اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسند و مشکل آن‌چنانی در پرداخت نداشته باشیم؛ ضمن تشکر از قرارگاه خاتم که علی‌رغم مشکلات مالی، کار ساخت پروژه‌ها را با سرعت انجام می‌دهد؛ شورای اسلامی شهر کرمان تصمیم گرفت فعلأ تقاطع غیرهم‌سطح دیگری ساخته نشود تا در آینده با تأمین منابع مالی، سایر پروژه‌های تقاطع‌های غیرهم‌سطح از جمله تقاطع غیرهم‌سطح شرف‌آباد نیز ساخته شود.

 

• آقای مشرفی! شرکت جهاد نصر نیز قرار بود به روش فاینانس که بازپرداخت مناسبی داشت، سه تقاطع غیرهم‌سطح در مسیر رینگ دور شهر اجرا کند، اما با توجه به اتفاقی که در یکی از نشست‌های شورا رخ داد، گفته می‌شود این شرکت از ادامه‌ی هم‌کاری منصرف شده است، شما این مطلب را تأیید می‌کنید؟
موضوع فاینانس و نحوه‌ی تأمین منابع مالی پروژه‌های جهاد نصر، نهایی نشده بود و به‌طور دقیق پروسه‌ی بازپرداخت پروژه‌ها روشن نبود، اما اکنون قرار است با جهاد نصر قرارداد فاینانس آسفالت و جدول‌گذاری بسته شود و مقرر شده این شرکت معابر شهر کرمان را تا مبلغ 30 میلیارد تومان از طریق فاینانس آسفالت کند که با این اقدام، تا آخر امسال و اوایل سال آینده، بخش زیادی از معابر شهر کرمان آسفالت می‌شود و آسفالت شهر به نقطه‌ی قابل قبولی می‌رسد.
آسفالت معابر یکی از نشانه‌های یک شهر زیباست؛ وقتی کوچه‌ها و معابر شهر خاکی و یا وضعیت آسفالت نامناسبی داشته باشد؛ شهر، شکل قابل قبولی ندارد که امیدواریم بتوانیم قرارداد فاینانس آسفالت را با جهاد نصر نهایی کنیم تا آسفالت و جدول‌گذاری برخی از معابر را شروع کنند.

 

• پس شما منصرف شدن شرکت جهاد نصر از اجرای پروژه‌های مختلف در شهر کرمان را تأیید نمی‌کنید؟
خیر، با قرارداد فاینانس آسفالت، کارِ شرکت جهاد نصر در شهر کرمان به‌زودی شروع می‌شود؛ ضمن این‌که در آینده نیز قطعأ هم‌کاری با جهاد نصر ادامه خواهد داشت.

 

حرف آخر.
از هم‌شهریان عزیز تشکر می‌کنم و از شهروندان می‌خواهم اگر مشکلی دارند که شورا و شهرداری می‌تواند برطرف کنند، منعکس کنند؛ چراکه تمام اهتمام شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان، حل مشکلات شهروندان است.
هم‌چنین مسایل زیربنایی شهر مورد نظر شوراست و در تلاش هستیم پروژه‌هایی که طی دو سال گذشته شروع شده، تا آخر این دوره از شورا به نقطه‌ی قابل قبولی برسد؛ ضمن این‌که تلاش می‌کنیم معابر شهر کرمان را هم در حد قابل قبولی آسفالت شود.

محمدرضا احمدی

 

0