جمعه 31 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605493
  • 25 مهر 1396
  • 11:01
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
همایش روز جهانی نابینایان برگزار شد

همایش روز جهانی نابینایان برگزار شد

همایش روز جهانی نابینایان و روز عصای سفید با حضور رئیس بهزیستی شهرستان کرمان، جانشین معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان، رئیس و نائب رئیس انجمن نابینایان، استاد قالی بافی انجمن نابینایان و نابینایان استان کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، همایش روز جهانی نابینایان و روز عصای سفید با حضور رئیس بهزیستی شهرستان کرمان، جانشین معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان، رئیس و نائب رئیس انجمن نابینایان، استاد قالی بافی انجمن نابینایان و نابینایان استان کرمان در محل سالن نشاط اداره کل بهزیستی استان کرمان برگزار شد.

رئیس بهزیستی شهرستان کرمان، در این مراسم با تبریک  فرا رسیدن روز روشن ضمیران دل آگاه، گفت: روشندلان با اراده‌ی آهنین و قلبی مهربان به آدم‌های گم شده در بیراهه‌ی زمان پیام‌های مثبت می‌دهند.

 علیرضا احمدی‌پور افزود: هرچند چشمان روشندلان رنگ‌ها را نمی‌بیند: اما انگشتان نکته بین و نکته سنج آنان در نقطه‌های سیاه و برجسته‌ی اوراق، حضور آنان را در جاده‌های دانش و آگاهی و میدان‌های باشکوه قهرمانی آشکار می‌کند.

 وی با تاکید بر حق استفاده‌ی نابینایان از تمام امکانات رفاهی بیان کرد: باید پیاده‌روها، خیابان‌ها، بزرگ‌راه‌ها و اماکن عمومی برای استفاده‌ی بهینه‌ی نابینایان مناسب‌سازی شده و رانندگان وسائل  نقلیه  هنگام عبور از خیابان مراعات نابینایان را بکنند.

رمضان جهان‌داری، نایب رئیس انجمن نابینایان هم با اشاره به مشکلات معیشتی نابینایان، گفت: مدیران و سازمان‌ها باید برای برطرف کردن مشکلات شغلی و مناسب سازی اماکن عمومی برای رفاه حال نابینایان برنامه‌ریزی داشته باشند.

مهدی طاهرالدینی، جانشین معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان کرمان هم با بیان این‌که 600 نفر از روشندلان، عضو انجمن نابینایان می‌باشند، بیان کرد: بهزیستی با همکاری سازمان‌ها و ادارات دیگر تلاش می‌کند مناسب سازی اماکن را به استاندارد جهانی و معقول برساند.

منوچهر شیخ مظفری استاد قالی بافی نابینایان هم با توضیح چگونگی قالی بافی آنان گفت: هنر با احساس نابینایان جان می‌گیرد و شاهکاری از طبیعت توسط آنان در تابلوها و فرش‌ها بوجود می‌آید.

0