پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • ورزش
  • شماره خبر: 9608308
  • 11 دی 1398
  • 10:33
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
نگاه ویژه به ورزش کارکنان شهرداری ضرورت دارد

سرپرست تیم فوتسال شهرداری کرمان در مسابقات «جام شهر»:

نگاه ویژه به ورزش کارکنان شهرداری ضرورت دارد

شهلا پورامیری - در اواخر آذرماه سال‌جاری شهر کرمان شاهد برگزاری مسابقات فوتسال شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور «جام شهر» بود و درحالی‌که انتظار می‌رفت تیم کرمان با استفاده از امتیاز میزبانی، جزو تیم‌‌های اول تا سوم باشد، با حریفانی قدر روبه‌رو شد که اکثراً بازیکنان تیم‌های لیگ برتر و دسته یک را به‌همراه داشتند و نتوانست در جمع چهار تیم اول قرار گیرد.

برای اطلاع بیشتر در این خصوص با  «محمدرضا کاردوست»، سرپرست تیم فوتسال شهرداری کرمان در مسابقات شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور به گفت‌وگو نشستیم.
سرپرست تیم فوتسال شهرداری کرمان در مسابقات شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور «جام شهر»، با اشاره به میزبانی خوب کرمان در این مسابقات گفت: تمرینات واقعی تیم‌ کرمان از خرداد‌ماه سال‌جاری شروع شد.
محمدرضا کاردوست با بیان این‌که کارکنان شاغل در شهرداری اعضای تیم کرمان را تشکیل می‌دادند، گفت:‌ ‌در مرحله نخست، 35 نفر، در مرحله دوم، 20 نفر و در مرحله سوم، 16 نفر برای تیم کرمان انتخاب شدند و تمرینات را شروع کردیم .
وی اظهار داشت: با توجه به به‌سازی سالن ورزشی شهرداری، تمرینات مستمرِ تیم با چالش مواجه شد و مشکلاتی که در این زمینه داشتیم، تا پایان آبان‌ماه ادامه داشت، اما پایان آبان‌ماه‌ توانستیم با در اختیار گرفتن سالن ورزشی نابینایان، ‌سه جلسه تمرین در ‌هفته در این سالن انجام دهیم.
کاردوست با بیان این‌که بزرگ‌ترین مانعی که بر سر راه ما و ادامۀ تمرینات تیم وجود داشت، ‌این بود که اکثر بازیکنان از قشر کارگری و برخی نیروهای شرکتی شهرداری بودند که با مشکل سرِ تمرینات حاضر می‌شدند، گفت: بزرگترین مشکل ما، در رابطه با مرخصی بازیکنان شاغل در شهرداری بود که مدیران خیلی خوب همکاری نکردند و بازیکنان نمی‌توانستند به‌موقع سرِ تمرینات حاضر شوند 
وی در عین حال ضمن تقدیر از شهردار کرمان و معاون فرهنگی اجتماعی شهردار بیان کرد: با همکاری شهردار محترم و معاون فرهنگی اجتماعی شهردار، قبل از شروع مسابقات (از ۲۰ آذر تا ۲۳ آذر) اردوی سه‌روزه داشتیم.
سرپرست تیم فوتسال شهرداری کرمان در مسابقات شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور «جام شهر» افزود: البته برای حضور بازیکنان در این اردوی سه‌روزه، به‌رغم این‌که برای مدیران نامه نوشتیم و مکاتبه کردیم، اما باز هم نتوانستیم تمام بازیکنان را در این سه‌روز به‌طور کامل در اختیار داشته باشیم.
کاردوست ‌با بیان این‌که ‌شهرداری ‌کرمان برای دومین‌بار است که در مسابقات شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور شرکت کرده است، گفت: تیم‌های شهرداری‌های سایر استان‌های کشور، برای حضور در این مسابقات، یک تا دوسال تمرین می‌کنند؛ ضمن این‌که بازیکنان این تیم‌ها، در طول سال ر‌ها نمی‌شوند و دائم در تمرینات حاضر هستند.
وی خاطرنشان کرد: ‌یکی از ایرادات حوزۀ ورزش شهرداری کرمان این است که مسابقات کلان‌شهرها را جدی نمی‌گیریم؛ درحالی‌که باید این مسابقات در طول سال بین کارکنان واحدهای مختلف شهرداری برگزار شود تا انگیزۀ بازیکنان برای تمرینات بیشتر شود؛ بنابراین، از شهردار محترم و معاون محترم فرهنگی اجتماعی، تقاضا دارم این مهم را جدی بگیرند و نسبت به برگزاری مسابقات ورزشی بین واحدهای مختلف شهرداری، دستورات لازم را صادر و شرایط برگزاری مسابقات را فراهم کنند. 
وی ورزش کلان‌شهرها را نمادی برای شهرداری‌های کلان‌شهرها دانست و افزود‌: ‌نمونۀ آن را در مسابقات کرمان دیدیم که شهرداری‌های تبریز، مشهد و اصفهان، بعضاً از بازیکنان طراز اول لیگ دسته یک و لیگ برتر کشور استفاده کرده بودند.
کاردوست‌ به نگاه ویژۀ شهردار کرمان در سه حوزه که ابتدا حقوق پرسنل به‌ویژه قشر کارگری را به‌روز کردند؛ دوم، پروژه‌های نیمه‌تمام شهر را به‌روز‌رسانی کردند و برخی را به پایان رساندند و هم‌چنین در چابک‌سازی نیروی انسانی شهرداری تلاش چشم‌گیری داشتند، اشاره کرد و افزود: خواهش می‌کنم در حوزۀ ورزش نیز، ورزش کارکنان شهرداری به‌صورت ویژه مدنظر قرار گیرد.
وی با تشکر از شهردار کرمان که ورزش محله‌ها و ورزش همگانی را مدنظر قرار دارد، گفت: این دیدگاه بسیار خوب و پسندیده است، اما برگزاری مسابقات در حد استان و کلان‌شهرها را نیز نمی‌توان حرفه‌ای دانست .
کاردوست اظهار داشت: هر حرکت ورزشیِ شهرداری، حرکت عمومی و اجتماعی محسوب می‌شود؛ بنابراین،‌ ‌از شهردار محترم تقاضا می‌کنم در این خصوص با پیشکسوتان ورزشی و هم‌چنین برخی کارکنان شهرداری که تخصص ورزشی دارند، مشورت کنند.
وی افزود: ‌هم‌چنین از اعضای محترم شورای اسلامی شهر، به‌ویژه آقایان فرشاد، رییس محترم شورا و میرحسینی، که از جامعۀ ورزش هستند ‌و هم‌چنین سرکار خانم لری، که همیشه شهرداری کرمان را در زمینۀ ورزش حمایت کرده‌اند، توقع داریم در این زمینه نگاه ویژه‌ای داشته باشند؛ چراکه انجام فعالیت‌های ورزشی توسط پرسنل شهرداری، تأثیرات مثبتی در روحیۀ آن‌ها خواهد داشت. 
سرپرست تیم فوتسال شهرداری کرمان در مسابقات شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور بار دیگر با اشاره به مسابقات فوتسال «جام شهر» با بیان این‌که در این دوره از مسابقات، بازیکنان شهرداری به لحاظ روحی و تجربی پایین‌تر از تیم‌های دیگر بودند، گفت: ‌باید با سازِکار و برنامه‌ریزی مناسب، تلاش کنیم تیم فوتسال شهرداری کرمان در سال‌های آتی، حضوری مؤثرتر داشته باشد و حائز رتبه شود.
وی هم‌چنین با اشاره به زحمات و تلاش‌های مربیان تیم کرمان در این دوره از مسابقات گفت: تیم کرمان زیر نظر مربیان نام‌آشنای کرمانی، آقایان هابیلی و عطایی، تمریات خود را شروع کرد و با توجه به تجارب ارزشمند این عزیزان، توانست در همان مدت‌زمان اندک، علی‌رغم مشکلاتی که وجود داشت، عملکرد مناسبی در این دوره از مسابقات داشته باشد.
کاردوست افزود: اعتقاد دارم تیم کرمان با توجه به شرایطی که داشت، اصلاً ضعیف عمل نکرد.

15.6538