پنج شنبه 9 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9607075
  • 24 شهریور 1397
  • 11:49
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
نظارت‌ها تشدید می‌شود

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان:

نظارت‌ها تشدید می‌شود

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: در ایام تاسوعا و عاشورا بر کشتار دام‌های نذری نظارت جدی داریم.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان از نظارت ویژه بهداشتی دامپزشکی بر دام‌های ذبح شده در ایام تاسوعا و عاشورا خبر داد.

دکتر مینا قاضی‌زاده ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان گفت: به استناد آیین‌نامه بازرسی و معاینه بهداشتی گوشت در کشتارگاه‌های کشور و با عنایت به بخشنامه سازمان دامپزشکی کشور، کلیه اقدامات لازم برای حفظ سلامت شهروندان صورت گرفته است.

قاضی‌زاده گفت: کلیه پرسنل فنی دامپزشکی اعم از دکتر دامپزشک، کارشناسان، کاردان‌ها و تکنسین‌های دامپزشکی و بهداشت گوشت به همراه ناظران شرعی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت 7 صبح لغایت 21 شب در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار و کنترل نظارت بهداشتی در شبکه‌های دامپزشکی شهرستان در قالب دو شیفت کاری سازماندهی شده‌اند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اعلام این‌که اولویت کشتار دام قربانی در کشتارگاه دام است گفت: طی برنامه‌ریزی صورت گرفته کلیه کشتارکاه‌های دام استان در ایام تاسوعا و عاشورا از ساعت 7 لغایت 13 آماده ارائه خدمات به همشهریان محترم می‌باشند.

این مسئول در خصوص معاینه قبل از کشتار دام توسط دامپزشکان تاکید کرد و گفت: سلامت و بهداشتی بودن آلایش خوراکی دام، رعایت مسائل بهداشتی هنگام ذبح دام و نگه‌داری گوشت کشتار شده به مدت 24 ساعت در دمای یخچال از نکات مهمی هستند که بایستی توسط شهروندان رعایت شوند.

وی با اعلام این‌که بیماری مشترک تب کریمه کنگو از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است، افزود: از شهروندان تقاضا می‌شود حتما دام نذری خود را در کشتارگاه دام ذبح کنند و از کشتار دام جلوی دسته‌جات عزاداری جداً خودداری کنند.

قاضی‌زاده در پایان تاکید کرد: مردم شریف استان می‌توانند از طریق شماره تماس چهار رقمی 1512 شماره تلفن شبکه‌های دامپزشکی شهرستان مربوطه با کارشناسان دامپزشکی تماس بگیرند.

0