جمعه 31 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605451
  • 19 مهر 1396
  • 22:39
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
مهرعاطفه‌ها در بیش از هزار مدرسه‌ی استان کرمان برگزار شد

مهرعاطفه‌ها در بیش از هزار مدرسه‌ی استان کرمان برگزار شد

هم‌زمان با سراسر کشور، مرحله‌ی دوم مهر عاطفه‌ها درهزار و 190 مدرسه‌ی استان کرمان  برگزار شد..

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، هم‌زمان با سراسر کشور، مرحله‌ی دوم مهر عاطفه‌ها درهزار و 190 مدرسه‌ی استان کرمان  برگزار شد..
مدیر کمیته امداد استان کرمان در این مراسم شعار جشن عاطفه‌ها را "مهر در انتظار همدلی" اعلام کرد و گفت: متأسفانه ۱۸ هزار و ۸۸۰ دانش‌آموز و چهار هزار و ۵۸ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که بیش‌تراین دانش آموزان و دانشجویان فرزند یتیم هستند که امیدواریم با کمک‌های مردمی درجش عاطفه‌ها بتوانیم بخشی از مشکلات این دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت را برطرف کنیم.
وی، با بیان این‌که مرحله نخست جشن عاطفه ها به منظور حمایت از دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ شهریورماه هم‌زمان با سراسر کشور در پایگاه‌های کمیته امداد، مراکز نیکوکاری، بسیج، مساجد و میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار شد و حدود یک میلیارد تومان کمک های مردمی در مرحله نخست این جشن جمع آوری و بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد.
صادقی، ادامه داد: مرحله نخست جشن عاطفه ها در 130 پایگاه ثابت و 124 پایگاه سیار و 57 مرکز نیکوکاری در استان کرمان برگزار شد.
وی، از توزیع 250 هزار پاکت جمع آوری وجوه نقدی مهر عاطفه ها در مدارس سراسر استان کرمان خبر داد و افزود: پاکت های توزیع شده در مدارس توسط آموزش و پرورش جمع آوری و بین دانش آموزان نیازمند مدارس توزیع می شود.
مدیر کل کمیته امداد استان کرمان، از همکاری خیران در اجرای طرح های اکرام ایتام و محسنین در این استان تقدیر کرد و ادامه داد: هزار و 340 حامی جدید در ماه مبارک رمضان امسال برای ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان جذب شده است.
وی، یادآور شد: شماره حساب 2203136105 و شماره کارت 5859837000064879 بانک تجارت و سامانه تلفنی #034*1*8877* آماده جذب کمک های مردمی برای خانواده های تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان است.
صادقی، با اشاره به اینکه نخبگان زیادی از بین کودکان تحت حمایت کمیته امداد به پست و جایگاه های بالایی رسیده اند، گفت: فلسفه جشن عاطفه ها این است که همواره با حفظ عزت و کرامت به فکر همنوعان نیازمندمان باشیم.
وی، با بیان اینکه مهر عاطفه ها با هدف ترویج انفاق، احسان و نوعدوستی در بین دانش آموزان تحت حمایت در مدارس برگزار می شود، گفت: می توان مدارس برخوردار را به عنوان معین مدارس محروم و نیازمند انتخاب کرد.
صادقی، به وضعیت نامناسب معیشتی دانش آموزان جنوب استان کرمان نیز اشاره کرد و گفت: ما باید آستین بالا بزنیم و در استان کریمان به دانش آموزان نیازمند کمک کنیم.
وی، افزود: باید مقدمات زندگی آبرومندانه خانواده های نیازمند توسط مردم و مسئولان فراهم شود. 
مدیر کل کمیته امداد استان کرمان، بیان کرد: فضای خوبی در آموزش پرورش در زمینه کمک به محرومان حاکم است و یقین دارم اگر همه پای کار بیایند مشکلات بر طرف می شود.
شایسته ذکر است؛ مراسم مهر عاطفه ها به صورت نمادین و با حضور جمعی از مسئولان استان کرمان در دبستان دخترانه ریحانه کرمان برگزار شد.
زهرا نجفی

12.1238