شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • ورزش
  • شماره خبر: 9605495
  • 25 مهر 1396
  • 13:46
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
مسابقات دو و میدانی جانبازان و معلولان کرمان برگزار شد

مسابقات دو و میدانی جانبازان و معلولان کرمان برگزار شد

مسابقات دو و میدانی و ویلچررانی ویژه‌ی جانبازان و معلولان استان کرمان در محل پیست دو و میدانی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، مسابقات دو و میدانی و ویلچررانی ویژه‌ی جانبازان و معلولان استان کرمان به مدت یک روز، دوشنبه 24 مهرماه در محل پیست دو و میدانی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد و برترین‌های این 2 رشته معرفی و با هدایای نقدی تجلیل شدند.

در ماده‌ی ویلچررانی آقایان، محمود آژیر مقام نخست، علی طحانی رتبه‌ی دوم و حجت فرزان پور جایگاه سوم این رقابت ها را کسب کردند.

همچنین در بخش ویلچررانی بانوان عصمت سرحدی، عشرت آبنوس و آتوسا آزادگان به ترتیب در جایگاه اول تا سوم این رقابت‌ها ایستادند.

سعید افروز و مرتضی پورشیخعلی در رشته‌ی دو و میدانی ماده‌ پرتاب نیزه ایستاده آقایان، عبدالرضا رستمی در ماده پرتاب دیسک ایستاده آقایان و جواد سیدی در پرتاب دیسک نشسته آقایان برتر شدند.

مسابقات رشته‌ی دو و میدانی بانوان نیز به علت نرسیدن به حد نصاب تشکیل نشد.

دبیر هیات جانبازان و معلولان استان کرمان گفت: بهترین هدیه برای خانواده‌هایی که در منزل خود جانباز و معلولی دارند ورزش است زیرا اعجاز ورزش در جانبازان و معلولان ورزشکار مشهود است و به عینه دیده می شود.

عشرت کردستانی افزود: معلولانی که از جامعه رانده شده و خانواده نگران آن‌ها است باید با تشویق خانواده در میادین ورزشی حضور یابند زیرا زمانی این افراد را به سمت ورزش سوق دهیم دیگر تنها نیستند و انگیزه می گیرند.

وی تصریح کرد: ورزش از نظر جسمی برای معلولان چندین برابر اهمیت دارد و به بهبود جسم و روان این افراد کمک می‌کند لذا تمام مسئولان به خصوص مدیران بنگاه‌های اقتصادی، صاحبان صنایع و معادن استان کرمان باید در راستای مسئولیت اجتماعی خود نگاهی ویژه به ورزش جانبازان و معلولان داشته باشند.

این ملی پوش والیبال نشسته‌ی جانباز کشور گفت: باید دید مسئولان و مردم نسبت به معلولیت تغییر کند لذا مسابقات استانی، ملی و پارالمپیک جانبازان و معلولان نیز به همین منظور برگزار می‌شود.

وی افزود: استان کرمان رتبه‌ی نخست کشور را در ورزش جانبازان و معلولان دارد و باید از این افراد حمایت بیش‌تری شود زیرا شایستگی استان نیز بیش‌تر از وضع ورزشی موجود است.

0