شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9608071
  • 25 شهریور 1398
  • 11:46
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
مدیرعامل جدید بنیاد خیریه توسعه بناهای ماندگار شهرداری معرفی شد

مدیرعامل جدید بنیاد خیریه توسعه بناهای ماندگار شهرداری معرفی شد

در آیینی با حضور شهردار کرمان، علی زاده‌کافی، به‌عنوان مدیرعامل جدید بنیاد توسعه بناهای ماندگار شهرداری کرمان معرفی و از زحمات محمدرضا قربی، مدیرعامل پیشین این بنیاد تقدیر شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، شهردار کرمان در این آیین، راه‌اندازی بنیاد بناهای ماندگار را یکی از اقدامات بسیار خوب مهندس جلال‌مآب، شهردار اسبق کرمان دانست و با بیان این‌که تاکنون، اقدامات مطلوبی در این مؤسسه خیریه انجام شده است، گفت: با شکل‌گیری این بنیاد، در بخش مشارکت‌ها، آوردۀ شهرداری، زمین و پروانه ساختمانی و هزینه ساخت و نگهداری با خیران است که موجب افزایش توان خیران در ساخت مکان‌های فرهنگی و رفاهی شده است.

سیدمهران عالم‌زاده آسیب‌های اجتماعی را دلیل بروز بسیاری از مشکلات در شهرها دانست و گفت: برای حل این مشکلات، ابتدا به فضای فیزیکی یا همان بخش سخت‌افزاری نیاز است تا بتوانیم اقدامات نرم‌افزاری را انجام دهیم، اما توان اجرایی شهرداری و دولت در این زمینه محدود است؛ بنابراین، مشارکت و همراهی خیران در این زمینه ضرورت دارد.

وی با تأکید بر این‌که بنیاد بناهای ماندگار در بخش اجرایی و جذب سرمایه‌گذار و هم‌چنین در حوزۀ اطلاع‌رسانی، باید گسترده‌تر عمل کند، گفت: این بنیاد باید ظرفیت‌های خود را مجدداً شناسایی و تکمیل کند و در اختیار خیران قرار دهد تا اقدامات مطلوبی در براساس اولویت‌ها و نیازهای شهر انجام گیرد.

عالم‌زاده افزود: شهر کرمان با کمبود مراکز فرهنگی و رفاهی روبه‌روست که در این زمینه نیازمند مشارکت خیران بزرگوار هستیم.

شهردار کرمان هم‌چنین از زحمات مهندس قربی، که مدت هشت‌سال به‌صورت افتخاری در این مؤسسه فعالیت داشته، تقدیر کرد و گفت: با توجه به توانمندی که از مهندس علی زادکافی سراغ داریم، امیدواریم به‌زودی شاهد خدمات ارزنده‌ای ازسوی این موسسه باشیم.

مدیرعامل پیشین بنیاد خیریه توسعه بناهای ماندگار شهرداری کرمان نیز با بیان این‌که به دستور شهردار کرمان، بعد از مدت‌ها روند انجام اقدامات این مؤسسه مورد بازنگری قرار گرفت و بخشی از اساسنامۀ این مؤسسه اصلاح شد، گفت: خوشبختانه با ورود جدی شهردار کرمان در بسیاری از مسائل و تزریق تفکرات تازه به این مؤسسه، بسیاری از مشکلات موجود در این مجموعه حل‌وفصل شد.

محمدرضا قربی در تشریح برخی اقدامات بنیاد خیریه توسعه بناهای ماندگار گفت: در اختیار قرار دادن زمین انجمن نابینایان در خیابان میرزاآقایان، به انجمن افراد ناتوان ذهنی و ساخت مجموعۀ نابینایان با مشارکت خیر، در زمینی واقع در پارک جنگلی، انعقاد قرارداد ساخت پایگاه امداد در پردیسان قائم عجل‌الله‌فرجه، انعقاد قرارداد ساخت ساختمان افراد معلول جسمی حرکتی رعد و انعقاد قرارداد ساخت مرکز دختران بی‌سرپرست در خیابان مهدیه، ازجمله اقدامات این موسسه است.

وی افزود: ساخت چهار زمین ورزشی در مناطق محروم شهر نیز پیگیری شده و به‌زودی آغاز می‌شود.

علی زاده‌کافی، مدیرعامل بنیاد خیریه توسعه بناهای ماندگار شهرداری کرمان نیز در این نشست ضمن تشکر از حُسن اعتماد شهردار کرمان گفت: امیدوارم بتوانم خط مشی مهندس قربی، مدیرعامل پیشین را با جدیت ادامه دهم و زمینۀ مشارکت خیران را فراهم کنم.

0