شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9606048
  • 27 دی 1396
  • 11:57
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
مدیر خاطی مدرسه‌ی جیرفت بازداشت شد

مدیر خاطی مدرسه‌ی جیرفت بازداشت شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از رسیدگی خارج از نوبت پرونده‌ی مدیر مدرسه‌ی شهید فاریابی جیرفت خبر داد و گفت: مدیر خاطی پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین مناسب، به دلیل عجز از تودیع وثیقه بازداشت شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، حسین سلامی افزود: پس از شکایت پدر دانش‌آموز به عنوان ولی قهری مبنی بر ایراد ضرب‌وجرح عمدی منجر به شکستگی استخوان بینی و پارگی لب فرزندش، بلافاصله رسیدگی به این پرونده آغاز شد.

این مقام قضائی بیان کرد: در همان تحقیقات اولیه، دانش‌آموز به پزشکی قانونی معرفی شد و طبق نظریه‌ی پزشکی قانونی، شکستگی استخوان بینی و پارگی لب وی مشخص شد.

وی گفت: بلافاصله تحقیقات میدانی از شاهدان عینی (دانش آموزان و سایر کارکنان مدرسه) آغاز و در نهایت  مدیر مدرسه به دادسرا احضار و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین مناسب به دلیل عجز از تودیع وثیقه بازداشت گردید.

سلامی گفت: مدیر مدرسه در اظهارات اولیه‌ی خود پس از اقرار به موضوع و پشیمانی از رفتار خود، از اولیای دانش‌آموز عذرخواهی کرد.

دادستان جیرفت  همچنین  خطاب به اولیای دانش‌آموز گفت: مرجع تظلم خواهی قوه قضائیه است و افراد باید برای احقاق حق به سیستم قضائی مراجعه کنند.

سلامی تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که مسئولان مدرسه و آموزش و پروش جیرفت هیچ‌گونه تهدیدی علیه دانش‌آموز مبنی بر اخراج از مدرسه انجام نشده است.

وی بابیان این‌که یکی از شریف‌ترین و زحمت‌کش‌ترین اقشار جامعه، معلمان دل‌سوز هستند، گفت: حفظ حرمت و جایگاه معلمان ضرورت دارد و نبایستی خطای یک فرد را به پای یک مجموعه نوشت. 

وی یادآور شد: ازآن‌جایی‌که بزه دیده صغیر سن بوده، طبق قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب 11/10/1381 هر نوع آزار و اذیت کودکان که موجب شود به آنان صدمه جسمانی یا روانی، اخلاقی وارد شود و سلامت آن‌ها را به مخاطره بیاندازد ممنوع شده است.

شایان‌ذکر است پیش از این آموزش و پروش دستور برکناری مدیر مدرسه از سمت‌اش را داده است.

0