جمعه 10 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609266
  • 13 مرداد 1399
  • 20:18
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
محدودۀ طرح قلاع ‌دختر و ‌اردشیر کم می‌شود

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان:

محدودۀ طرح قلاع ‌دختر و ‌اردشیر کم می‌شود

معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرمان گفت: شهرداری در سال 97 پیشنهاد داد محدودۀ طرح مسیر گردشگری قلعه‌دختر و قلعه‌اردشیر در راستای بهینه‌سازی و تسریع در روند اجرای آن، کم شود، چراکه شهرداری و دولت توان تملک محدوده فعلی را ندارند و این موضوع مورد تصویب مراجع مربوط قرار گرفت.

به گزارش کرمان‌شهر‌آنلاین، رضا دادگر در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که شامگاه یک‌شنبه در سالن سادات شهرداری برگزار شد، در رابطه با تملک زمین‌های واقع در مسیر گردشگری قلعه‌دختر و قلعه‌اردشیر افزود: زمانی که آقای سعیدی‌کیا وزیر راه و شهرسازی بود در سفری که به کرمان داشت، این طرح ملی مصوب و قرار شد 40 هکتار زمین برای تملک به شهرداری بدهند که متأسفانه تاکنون فقط 10 هکتار داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان قلعه‌دختر و قلعه‌اردشیر براساس ابلاغیۀ وزارت کشور در سال 96 با شهرداری ادغام شد و در حال حاضر امور مربوطه را سازمان املاک انجام می‌دهد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرمان بیان کرد: شهرداری در سال 97 پیشنهاد داد محدودۀ این طرح را کم کنند؛ چراکه نه شهرداری و نه دولت توان تملک را ندارند و این موضوع مورد تصویب مراجع مربوط قرار گرفت؛ با این حال تملک‌ها باید انجام شود.

دادگر درخصوص تملک ساختمانی واقع در خیابان شهدا که در مسیر طرح قلعه‌دختر و قلعه‌اردشیر قرار دارد، خاطرنشان کرد: زمین جایگزین از زمین‌های هفت‌باغ است که به‌طور خاص به طرح قلعه‌دختر و قلعه‌اردشیر اختصاص داده شده است.

وی یادآور شد: برای پیگیری اجرای بزرگراه شهید سلیمانی یک دفتر پروژه تعریف شده و در حال اجراست؛ ضمن اینکه زمین‌های مرغوبی را برای بحث تملک این پروژه اختصاص داده‌ایم.

گفتنی‌ است؛ اعضای شورا درخصوص تملک مذکور موافقت کردند و مقرر شد شهرداری برای تملک باقی املاک محدودۀ قلعه‌دختر و قلعه‌اردشیر طرح مدونی ارائه کرده و به شورا گزارش دهد.

15.6248