پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • اقتصاد
  • شماره خبر: 9608766
  • 17 فروردین 1399
  • 17:32
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
مالیات و حق بیمه‌ی مشاغل آسیب‌دیده از کرونا بخشیده شود

پیشنهاد رییس اتاق اصناف کرمان برای حمایت از مشاغل آسیب‌دیده؛

مالیات و حق بیمه‌ی مشاغل آسیب‌دیده از کرونا بخشیده شود

رییس اتاق اصناف کرمان گفت: پیشنهاد ما برای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از شیوع کرونا این است که مالیات و حق بیمه‌ی این واحدها بخشیده شده و به این کسب‌وکارها تسهیلات ویژه‌ای داده شود.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، یوسف جعفری افزود: با توجه به مصوبه‌ی استانی ستاد مقابله با کرونا اصناف غیرضروری استان کرمان تا ۲۰ فروردین‌ماه تعطیل خواهند بود و عصر امروز در جلسه‌ی استانی ستاد، پیشنهادهای جدیدی در زمینه‌ی فعالیت برخی اصناف که به‌نوعی مایحتاج عمومی را عرضه می‌کنند، ارائه خواهیم داد.
وی خاطرنشان کرد: خسارت واحدهای صنفی بر اثر شیوع کرونا بسیار زیاد بوده؛ به‌طوری‌که از ۳۰ هزار واحد صنفی شهرستان کرمان، تنها حدود هشت هزار واحد فعال بوده و حدود ۲۲ هزار واحد دیگر تعطیل بوده‌اند که نشان‌دهنده‌ی ضرر فراوان واحدهای غیرفعال است.
رییس اتاق اصناف کرمان افزود: واحدهای صنفی باید هزینه‌هایی از قبیل اجاره‌ی مغازه، حقوق کارگر، حق بیمه، قبض برق و گاز را بپردازند که هزینه‌های زیادی است.
جعفری بیان کرد: برای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از شرایط فعلی، صحبت‌هایی شده است و ما نیز پیگیر رفع مشکلات آنها هستیم. 
وی افزود: پیشنهاد ما این است که مالیات واحدهای صنفی آسیب‌دیده در سال‌های ۹۸ و ۹۹ بخشیده شود.
رییس اتاق اصناف کرمان ادامه داد: پرداخت حق بیمه‌ی کارگران در واحدهای کوچک و بزرگ متفاوت است؛ در واحدهای کوچک کارفرما ۳۰ درصد حق بیمه را می‌پردازد و باید به این واحدها کمک ویژه‌ای شود.

 

0