جمعه 31 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9605513
  • 27 مهر 1396
  • 09:51
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
قطع درختان بدون اجازه شهرداری جرم است

در نشست کمیسیون ماده هفت تصریح شد:

قطع درختان بدون اجازه شهرداری جرم است

عضو شورای اسلامی شهر کرمان تصریح کرد: قطع درختان بدون اجازه شهرداری جرم است.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، کمیسیون ماده هفت با حضور رامین ارجمند کرمانی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان و نماینده شورا در کمیسیون ماده هفت، ایمان سیف‌الهی، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان، روح‌الله خواجویی، معاون فنی و بهره‌برداری سازمان پارک‌ها، حسین کاظم‌زاده، سرپرست واحد حفظ نباتات و رضا سالاری‌نژاد، مدیرروابط عمومی سازمان برگزار شد.

 ارجمند کرمانی، نماینده‌ی شورا در این نشست درخصوص تشکیل کمیسیون ماده هفت در راستای طرح حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع درختان گفت: باید برای شفافیت فعالیت‌های این کمیسیون، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان نیز در ادامه‌ی این نشست با بیان این‌که قطع درختان در مورد محصولی به کار می‌رود که هنوز نرسیده باشد، گفت: مواد 685، 684 و 686 قانون مجازات اسلامی، به مجازات عمل ارتکابی علیه درختان و محصولات زراعی و باغ‌ها می‌پردازد.

ایمان سیف‌الهی با اشاره به نظریات مختلفی که توسط اداره حقوقی دادگستری اعلام شده است، افزود: قطع درختان صرف نظر از مثمر یا غیرمثمر بودن آن‌ها، بدون اجازه‌ی شهرداری جرم است.

وی با بیان این‌که درختان قطع‌شده حتمأ نباید دارای شناس‌نامه باشند، تأکید کرد: البته در صورتی که عطف شاخه‌ی درخت بدون قطع تنه آن غیرممکن باشد، اقدام به رفع تجاوز به قدر ضرورت بدون اشکال است.

سیف‌الهی با اشاره به ماده 686 قانون مجازات اسلامی گفت: هر کَس درختان موضوع ماده یک قانون گسترش فضای سبز را آگاهانه، عمدی و برخلاف قانون مذکور قطع کرده یا موجب از بین رفتن آن‌ها شود، علاوه بر جبران خسارت وارده، به حبس تعزیری از شش ماه تا سه سال و یا جزای نقدی محکوم می‌شود.

در ادامه‌ی این نشست پس از تبادل نظر مقرر شد تشکیل مجدد این کمیسیون پیگیری شود.

0