چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
  • ورزش
  • شماره خبر: 9608004
  • 23 مرداد 1398
  • 09:58
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
قضاوت با شما

قضاوت با شما

شهلا پورامیری - مدتی بود که می‌خواستم در باب راه‌اندازی مجدد صفحه ورزش کرمان‌شهر یادداشتی بنویسم به هر حال به نوعی نگارش آن با ۱۵ سالگی کرمان شهر مصادف شد. حضور ۱۳ ساله من در خانواده کرنا (کرنای سابق، کرمان‌شهر آن‌لاین فعلی) و کرمان‌شهر سبب شده است که به این نشریه دلبستگی خاصی داشته باشم. یکی از مهمترین ویژگی‌های کرمان‌شهر، این است که وجود برخی چالش‌ها و مشکلات سبب نشده است این نشریه به صورت منظم چاپ نشود و تا کنون در چاپ منظم این نشریه خللی ایجاد نشده است و مهم‌تر از همه آن که این هفته‌نامه همواره جانب بی‌طرفی را رعایت کرده و وارد مسایل سیاسی نشده است.

در تمام سالیان حضور من در این نشریه، رعایت اصول روزنامه‌نگاری حرفه‌ای، اصول اخلاقی و همچنین رعایت بی‌طرفی در نشریه‌ کرمان‌شهر مدنظر بوده و این نقاط قوت برای یک رسانه‌ محلی بسیار ارزشمند است.
 این نشریه علاوه بر توجه به مسایل شهری شهر کرمان، مسائل استان را نیز مورد توجه قرار داده است و همواره بر صداقت و رعایت اصول بی‌طرفی تأکید دارد.
 یکی از صفحات هفته‌نامه کرمان‌شهر، صفحه ورزش است که گردانندگان اولیه آن، همکاران خوبم خانم مژگان دامغانی و فاطمه آرا بودند.
13 سال پیش من با دو نفر از همکاران خانم ورزشی‌نویس، ابتدا در ورزشگاه شهید سلیمی‌کیا و پس از آن در استادیوم امام علی(ع) برای گزارش به موقع فوتبال تیم مس حضور داشیم و پس از مدتی به دلیل ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه، از حضور ما به ورزشگاه جلوگیری شد، اما به هر حال از راه‌های مختلف اخبار و حاشیه‌های جذاب بازی‌های مس را به دست می‌آوردیم، اگر چه سخت، اما شیرین بود. 
اینک این صفحه پس ازمدت کوتاهی تعطیلی مجدد نوشته می‌شود و سعی می‌شود در این صفحه  علاوه بر پرداختن به معرفی‌برترین‌های ورزشی خانواده بزرگ شهرداری، به صورت ویژه  به ورزش بانوان و ورزش همگانی نیز پرداخته شود. 
براستی  نقش صفحه ورزش کرمان‌شهر در زندگی شهروندان طی 15 سال اخیرچه بوده است؟ و یا بهتر بگویم این صفحه تا چه اندازه برای هم استانی‌های عزیز، بخصوص بانوان مفید بوده است؟ به درستی نمی‌دانم که تا چه اندازه موفق بوده است و آیا توانسته است برای شهروندان مفید واقع شود یا خیر؟ اما خوب می‌دانم که در نگارش آن هرگز جان بی‌طرفی را رها نکرده‌ایم و همچنین سعی کرده‌ایم  به حاشیه‌های موجود در ورزش دامن نزنیم و به دنبال ایجاد حاشیه در ورزش نبوده‌ایم، این‌که این صفحه تا چه حد موفق بوده است، قضاوت آن بر عهده خوانندگان نشریه است...

0