شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • فرهنگ و هنر
  • شماره خبر: 9605131
  • 18 مرداد 1396
  • 13:52
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
فعالان رسانه‌ای را در جهت ترویج فرهنگ بسیج متحد خواهیم کرد

مسئول بسیج رسانه‌ای استان کرمان:

فعالان رسانه‌ای را در جهت ترویج فرهنگ بسیج متحد خواهیم کرد

مسئول سازمان بسیج رسانه‌ای استان کرمان گفت: هدف ما در سال‌جاری انسجام بخشی به فعالان رسانه‌ای است و قصد داریم از ظرفیت‌های رسانه‌ای در جهت ترویج فرهنگ بسیج، فعالیت‌ها و خدمات نظام استفاده کنیم.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین یزدی‌زاده صبح امروز در بازدید از دفتر نشریه‌ی کرمان‌شهر در جمع خبرنگاران و کارکنان این نشریه با تاکید بر این‌که خبرنگاران می‌توانند در ترویج فرهنگ بسیجی به خوبی عمل کنند خاطرنشان کرد: بسیج باید افتخار کند که اصحاب رسانه و خبرنگارانی با تفکرات مختلف و بینش جهادگرانه به پیکره‌ی بسیج وصل هستند و اگر این افراد نباشند بسیجی وجود ندارد که اهداف خود را دنبال کند.

وی ظرفیت اطلاع‌رسانی در رسانه‌های استان را خوب ارزیابی کرد و افزود: بهترین اطلاع‌رسانی در سریع‌ترین حالت ممکن و رساندن مطالب به مخاطبان انبوه، هنر شما خبرنگاران است که از عهده‌ی هر کسی برنمی‌‌آید.

مسئول بسیج رسانه‌ی استان کرمان در ادامه جامعه هدف بسیج رسانه را حدود 800 نفر ذکر کرد و یادآور شد: نیمی از افراد با عضویت در بسیج رسانه‌ای در حال حاضر سازمان‌دهی شدند.

وی از راه‌اندازی دفتر بسیج رسانه‌ای در شهرهای پرجمعیت استان از جمله سیرجان، جیرفت، کهنوج، انار و رفسنجان خبر داد و تصریح کرد: کسانی که عضو بسیج رسانه هستند همگی بسیجی و داوطلبانه کار می‌کنند و از شیوه‌ی کار کارمندی فاصله دارند.

یزدی‌زاده هم‌چنین افزود: شکل‌گیری بسیج رسانه از کرمان شروع و در سفر سردار نقدی از سردار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به استان کرمان از سوی یکی از روزنامه‌نگاران مطرح شد و در اواخر سال‌های 90-91 بعد از ابلاغ تشکیل سازمان بسیج رسانه‌ای، در کرمان و بعد از آن در مرکز تهران راه‌اندازی شد.

وی در بخشی از سخنان خود به وجود 10 شهید رسانه‌ای در استان کرمان اشاره و شهید صارمی را مایه‌ی مباهات خبرنگاران دانست و گفت: خبرنگاران خط مقدم در جبهه‌ی جنگ با دشمن داخلی و خارجی هستند و در این جنگ نرم با ابزار رسانه‌ای با توطئه‌های فرصت‌طلبان و دشمنان نظام و اسلام مبارزه‌ می‌کنند.

مسئول بسیج رسانه‌ای افزود: بعضی از مردم اشکالات و کاستی‌های جامعه را می‌بینند و از خدمات و اقدامات نظام آگاه نیستند بنابراین ما وظیفه داریم تا برای آگاهی این افراد اطلاع‌رسانی صحیح و گسترده داشته باشیم.

وی تصریح کرد: خبرنگار در راستای انجام دادن وظیفه‌ی خود باید علاقه‌مندانه و بدون گرایش سیاسی کار کند چرا که اگر صادقانه در مسیر خود گام بردارد، بسیاری از ‌آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد که البته این مستلزم داشتن آگاهی، تخصص، بینش و بصیرت است.

یزدی‌زاده هم‌چنین به استفاده از فضاهای شهری در ترویج فرهنگ ایرانی  و اسلامی اشاره کرد و افزود: اگر پارک می‌سازیم و مردم برای استفاده از فضاهای سبز هجوم می‌آورند بهتر است متولیان فرهنگ، فرصت را غنیمت بشمرند، از همین فضاها استفاده کنند و کار فرهنگی انجام دهند که به طور حتم مردم هم استقبال خواهند کرد.

مهدیه جعفری 

15.6348