جمعه 31 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608382
  • 28 دی 1398
  • 18:23
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
طلاق در صدر دعاوی محاکم خانواده کرمان قرار دارد

رییس‌کل دادگستری استان هشدار داد:

طلاق در صدر دعاوی محاکم خانواده کرمان قرار دارد

رییس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان پاییز، هفت‌ هزار و ۸۲۷ پرونده به دادگاه‌های خانوادۀ شهر کرمان وارد شده و در حال حاضر طلاق در صدر دعاوی این محاکم قرار دارد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، یدالله موحد در نشست شورای قضایی مجتمع دادگاه خانواده شهر کرمان با بیان این‌که طلاق در صدر دعاوی محاکم خانواده در کرمان قرار دارد، گفت: قضات بایستی با رویکرد صلح و سازش و در یک مهلت و زمان منطقی و معقول به دعاوی طلاق رسیدگی کنند.
وی خاطرنشان کرد: دادگستری استان کرمان به دنبال افزایش مجتمع‌های تخصصی قضایی در شهر کرمان است و این امر موجب می‌شود که قضات به صورت تخصصی به دعاوی مختلف رسیدگی کنند.
رییس‌کل دادگستری استان کرمان افزود: مدیران مجتمع‌های قضایی باید بیش از گذشته برنامۀ ملاقات مردمی با شهروندان برگزار کنند و به مشکلات حقوقی و قضایی آنان رسیدگی کنند.
موحد، قضات محاکم حقوقی و خانواده را جزو بهترین قضات استان برشمرد و افزود: دادگستری استان کرمان با کمبود قاضی در پست‌های میانی و عالی در دادگاه‌های بدوی (حقوقی و کیفری) و محاکم تجدیدنظر مواجه است.
رییس مجتمع دادگاه خانواده شهر کرمان نیز در این نشست گفت: طی ۹ ماهۀ نخست سال‌جاری هفت ‌هزار و ۸۷۲ فقره پرونده به محاکم خانواده کرمان وارد شده است و در مقابل، هشت ‌هزار و ۴۳۲ پرونده مختومه شده است.
حجت‌الاسلام محمد شفیعی افزود: متوسط نرخ رسیدگی به پرونده‌های قضایی در محاکم دادگاه خانواده شهر کرمان طی چند ماه اخیر ۱۱۱ درصد بوده است.
وی یادآور شد: قضات دادگاه خانواده شهر کرمان در راستای سیاست‌های کلان ریاست محترم قوۀ قضائیه گام برمی‌دارند و تمام تلاش خود را در جهت کاهش موجودی پرونده‌ها و جمعیت زندان‌ها خواهیم کرد.

15.6278