چهارشنبه 29 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9606489
  • 30 فروردین 1397
  • 12:49
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
طرح پیاده‌راه‌سازی میدان شهدا بررسی شد

با حضور اعضای کارگروه معماری و شهرسازی شهرداری کرمان؛

طرح پیاده‌راه‌سازی میدان شهدا بررسی شد

با حضور اعضای کارگروه معماری و شهرسازی شهرداری کرمان، طرح پیاده‌راه‌سازی میدان شهدا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، در این نشست که با حضور رییس و دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار کرمان و اعضای کارگروه معماری و شهرسازی شهرداری کرمان در دفتر معاون امور عمرانی استانداری کرمان برگزار شد، طرح پیاده‌راه میدان شهدا مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این نشست مشاور به ارایه‌ی طرح پیاده‌راه میدان شهدا پرداخت و در ادامه، اعضای کارگروه معماری و شهرسازی شهرداری کرمان، دیدگاه‌های خود را در خصوص این طرح بیان کردند.

شهردار کرمان نیز در این نشست با بیان این‌که پیاده‌پذیر کردن معابر شهر کرمان باید انجام گیرد، تصریح کرد: البته این ایده خوب که برخی معابر را به پیاده‌راه تبدیل و حضور خودرو در معابر شهر را محدود کنیم را نباید با اجرای یک طرح ناپخته زیر سوال ببریم.

سیدمهران عالم‌زاده تأکید کرد: باید پیش از اجرای هر طرح، زیرساخت‌های آن طرح آماده شود تا پس از اجرا با مشکل روبه‌رو نشویم.

در این نشست هم‌چنین موضوعاتی ازجمله وضعیت ترافیک معابر محدوده‌ی میدان شهدا، انجام مطالعات مبدأ و مقصد و موارد مربوط به معماری طرح ازجمله هندسه‌ی طرح مورد بررسی قرار گرفت.

سیدمصطفی آیت‌الهی موسوی، معاون امور عمرانی استانداری کرمان هم با بیان این‌که هیچ یک از اعضا با این موضوع که در معابر مرکزی شهر، ارجحیت با عابر پیاده است، مخالفتی ندارد، گفت: طرح پیاده‌راه میدان شهدا باید از دیدگاه‌های مختلف معماری، ترافیک، شهرسازی، فرهنگی، اجتماعی و ... به‌گونه‌ای باشد که پس از اجرای آن تمام اعضا بتوانند از اجرای این طرح دفاع کنند.

در پایان مقرر شد مطالعات اجتماعی و پیوست فرهنگی و اجتماعی طرح در جلسه‌ی آینده توسط مشاور طرح ارایه شود.

هم‌چنین انجام مطالعات ترافیکی مبدأ و مقصد مورد تأکید قرار گرفت.

توجه به عناصر فاخر و واجد ارزش اطراف میدان و بررسی وضعیت درختان وسط میدان نیز از دیگر مواردی بود که قرار شد مشاور طرح به آن‌ها توجه کند.

لازم به ذکر است؛ تصمیم‌گیری نهایی برای این طرح به جلسه‌ی آینده موکول شد.

15.6416