جمعه 10 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9609022
  • 17 خرداد 1399
  • 18:47
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
طرح پایش حفاظتی در عرصه‌های مستعد آتش‌سوزی در کرمان اجرایی شد

طرح پایش حفاظتی در عرصه‌های مستعد آتش‌سوزی در کرمان اجرایی شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: طرح پیشگیری از بروز حریق و پایش حفاظتی در عرصه‌های مستعد آتش‌سوزی در محدوده‌ی جاده‌ی قدیم ماهان، روستای سیرچ و جاده‌ی منتهی به رودخانه و آبگرم سیرچ اجرایی شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، مهدی رجبی‌زاده با اشاره به توزیع بروشورهایی در بین گردشگران با محتوای پیشگیری از حریق، افزود: با توزیع این بروشورها راه‌های صحیح طبیعت‌گردی به گردشگران و افرادی که در این مناطق حضور داشتند آموزش داده شد.
وی بیان کرد: در این طرح علاوه بر مسئولان ادارات و کارکنان، تعدادی از همیاران طبیعت (محافظان و مروجان افتخاری) نیز در توزیع بروشورها و ترویج نکات و پیام‌های هشداردهنده به‌صورت داوطلبانه مشارکت داشتند که نشان از دلسوزی اقشار مختلف در حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی دارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان خاطرنشان کرد: سامانه‌ی همیار طبیعت به آدرس  www.hamyartabiat.frw.irآماده‌ی نام‌نویسی از تمام علاقه‌مندان به عضویت در طرح افتخاری و داوطلبانه‌ی همیار طبیعت در سه سطح (محافظ، مروج و دانش‌آموزی) است؛ همچنین سامانه‌ی شبانه‌روزی و گویای ۱۵۰۴ با عنوان امداد جنگل و مرتع نیز ۲۴ساعته آماده‌ِی دریافت گزارش‌های شهروندان در زمینه‌هایی از قبیل آتش‌سوزی، زمین‌خواری و غیره مرتبط با طبیعت است.
رجبی‌زاده بیان کرد: امیدواریم با تأمین اعتبار و مشارکت گروه‌های مختلف از جمله همیاران طبیعت، سازمان‌های مردم‌نهاد و سایر علاقه‌مندان، این اقدام در تمام مناطق بحرانی در استان انجام شود تا  شاهد آتش‌سوزی در طبیعت نباشیم و تابستان امسال را بدون حریق پشت سر بگذاریم .
وی از مردم تقاضا کرد نکاتی از قبیل روشن نکردن آتش در مجاور درختان و بوته‌ها، خاموش کردن بقایای آتش بعد از تفریح به‌ویژه با آب و خاک و رها نکردن زباله به‌ویژه اجسام شیشه‌ای و بطری‌های آب که قابلیت متمرکز کردن نور و اشعه‌ی خورشید را دارند و می‌توانند شروع‌کننده‌ی حریق باشند را به‌عنوان نکات کلیدی در پیشگیری از حوادث برای طبیعت رعایت کنند.

 

0