پنج شنبه 9 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605687
  • 23 آبان 1396
  • 11:54
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
طرح میان وعده‌ی سالم در 30 درصد از مدارس کرمان اجرا می‌شود

طرح میان وعده‌ی سالم در 30 درصد از مدارس کرمان اجرا می‌شود

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان گفت: طرح میان وعده‌ی سالم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در بیش از 30 درصد از مدارس استان اجرا می‌شود.

به گزارش کرمان شهر آنلاین؛ محمد محسن بیگی، با بیان این‌که تغذیه‌ی سالم نقش مؤثری در تسهیل فرایند یاددهی، یادگیری دارد گفت: اگر دانش‌آموزان در سن کودکی با اهمیت تغذیه‌ی سالم و نقش آن در زندگی سالم آشنا شوند زمینه‌ی سلامت جسمی آن‌ها در سنین میان‌سالی و سالمندی فراهم می‌شود.

وی از تعامل مؤثر و مفید دانشگاه علوم پزشکی با آموزش‌وپرورش استان تقدیر کرد و از انعقاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری آموزش‌وپرورش استان با دانشگاه علوم پزشکی در زمینه‌های تغذیه‌ی سالم، پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی، وارنیش تراپی و غیره خبر داد.

 محسن بیگی بابیان این‌که طرح میان وعده‌ی سالم در 30 درصد از مدارس استان کرمان اجرا می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از 100 هزار دانش‌آموز استان زیر پوشش این طرح قرار گیرند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان بر مناسب‌سازی فضای بوفه‌های مدارس و نظارت جدی بر مواد غذایی که در آن‌ها توزیع می‌شود تأکید کرد.

محسن بیگی به تشکیل کمیته‌ی ایمنی تغذیه‌ی سالم در مدارس استان اشاره و تصریح کرد: فرهنگ‌سازی تغذیه سالم در بین دانش آموزان نقش مؤثری در نهادینه شدن آن در جامعه و خانواده‌ها دارد.

وی بر استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان درزمینه‌ی تغذیه‌ی سالم در مدارس تأکید کرد و گفت: طرح تغذیه‌ی سالم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در 20 مدرسه شهر کرمان از ابتدای آذر امسال به‌صورت پایلوت استانی اجرا می‌شود و پوشش 30 درصد از مدارس استان به‌تبع آن در سال تحصیلی جاری در دستور کار قرار دارد.

زهرا نجفی

0