سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608386
  • 29 دی 1398
  • 16:59
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در کرمان در حال اجراست

طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در کرمان در حال اجراست

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال طبق دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت، از ۲۸ دی‌ماه در کرمان آغاز شده و کودکان مشمول طرح، قطرۀ فلج اطفال دریافت می‌کنند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، مهدی شفیعی افزود: پوشش واکسیناسیون در کشور نزدیک به صددرصد است و این طرح دو بار در سال به‌صورت تکمیلی در جمعیت‌های مشخصی در کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: تمام کودکان زیر پنج سال یعنی متولد ۲۸ دی‌ماه سال ۹۳ تا هشتم اسفندماه سال ۹۸ از مهاجران خارجی در اردوگاه‌ها یا خارج از اردوگاه‌ها، در کلیۀ مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار، کلیۀ کودکانی که به همراه مادران‌شان در زندان هستند و کودکان ایرانی که تا ۵۰ متر اطراف خانه‌های اتباع افغانستان زندگی می‌کنند، شامل این طرح می‌شوند.
مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: این افراد براساس سامانۀ سرشماری شناسایی شده‌اند و همکاران ما در پایگاه‌های بهداشتی نیز به درب خانه‌ها مراجعه می‌کنند.

شفیعی ادامه داد: این طرح در بعضی از دانشگاه‌های هم‌جوار مرزهای کشور، به‌صورت خانه‌به‌خانه اجرا می‌شود؛ همچنین در هر نقطۀ شهری یا روستایی که پوشش واکسیناسیون فلج اطفال در آن‌ها کمتر از ۹۵ درصد باشد، این طرح اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح در دو مرحله و در تاریخ‌های ۲۸ دی تا اول اسفند و پنجم تا هشتم اسفند اجرا می‌شود، افزود: برای افرادی که در این تاریخ‌ها در منزل حضور نداشته باشند، توسط کارشناسان بهداشتی لکه‌گیری طرح اجرا شده و مجدداً جهت دریافت قطره به آن‌ها مراجعه می‌کنند.

0