جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609333
  • 3 شهریور 1399
  • 18:20
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
طرح ایجاد پارک فضایی در کرمان بررسی شد

همکاری شهرداری کرمان با سازمان فضایی ایران

طرح ایجاد پارک فضایی در کرمان بررسی شد

در نشست شهردار کرمان با مدیر روابط‌عمومی رییس سازمان فضایی ایران، طرح ایجاد پارک گردشگری فضاپایه در شهر کرمان بررسی شد.

به گزارش کرمان‌شهر‌آنلاین، شهردار کرمان در این دیدار با اشاره به اهمیت و لزوم ترویج و توسعه دانش فضایی و آشناکردن مردم و جوانان با نقش فناوری فضایی در زندگی انسان‌ها گفت: درجهت تعامل و همکاری بین سازمان فضایی ایران و شهرداری کرمان، ضرورت دارد پارک فضایی در کرمان راه‌اندازی ‌شود.

سیدمهران عالم‌زاده با اشاره به آسمان کویری و خاص کرمان، راه‌اندازی پارک فضایی در کرمان را رویدادی در راستای توسعه گردشگری فضایی در این شهر دانست که با همت مسئولان این استان، توسعه این نوع گردشگری را به‌دنبال خواهد داشت.

وی افزود: ایجاد چنین پارکی در کرمان برای مجموعه مدیریت شهری از جذابیتی خاص برخوردار است؛ چراکه باعث ایجاد فضایی با رویکرد نوین و فناوری‌های به‌روز می‌شود و می‌تواند به‌عنوان برندی برای منطقه جنوب‌شرق کشور محسوب شود.

شهردار کرمان با بیان اینکه شهرداری کرمان موضوعات مختلفی را در حوزه مدیریت شهری پیگیری و دنبال می‌کند، ابراز امیدواری کرد در زمینه ترویج علوم فضایی و آشناکردن مردم با این مقوله نیز، اقدامی مؤثر و ماندگار در کرمان صورت گیرد.

وی همچنین نصب اِلمان‌ها و ماکت‌هایی با موضوع فضا و علوم فضایی در این پارک را تنوع و ابتکاری جدید دانست.

مدیر روابط‌عمومی سازمان فضایی ایران نیز در این دیدار، جهانی‌شدن کرمان را ازجمله ظرفیت‌های موجود این شهر دانست و گفت: ایجاد پارک گردشگری فضاپایه می‌تواند علاوه بر ایجاد زمینه جذب بیشتر گردشگر، در زمینه آموزش نجوم نیز مؤثر باشد.

حسین نجاران با اشاره به اینکه هر سال مقارن با 13 تا 19 مهرماه به‌عنوان هفته جهانی فضا نام‌گذاری شده است، افزود: به‌منظور آشنایی مردم با فضا و مزایای استفاده از فناوری‌های فضایی در زندگی روزمره، جلب حمایت مردمی از برنامه‌های فضایی و علاقه‌مند ساختن جوانان به علوم و فناوری در زمینه فضا، برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان فضایی ایران به‌عنوان متولی هماهنگی و برگزاری برنامه‌های گوناگون در زمینه علوم فضایی، با اجرای برنامه‌های آموزشی در اماکن عمومی همچون بوستان‌ها و فرهنگ‌سرا‌ها و هماهنگی جهت راه‌اندازی پارک‌های فضاپایه و سایر اقدامات ترویجی، تلاش کرده علاقه‌مندان بیشتری را به حوزه فناوری فضایی جذب و مخاطبان خود را با ویژگی‌های این فناوری بیش‌ازپیش آشنا کند.

وی راه‌اندازی پارک با موضوع فضا را اقدامی در جهت آشنا کردن مردم با اطلاعات و داده‌های فضایی و همچنین ایجاد رغبت بیشتر گردشگران برای سفر به این استان دانست و افزود: این اقدام می‌تواند فرصتی مناسب باشد برای مطرح‌شدن استان کرمان به‌عنوانی استانی بکر که دارای ظرفیتهای لازم در این زمینه است.

نجاران ضمن قدردانی از رویکرد شهرداری کرمان، ابراز امیدواری کرد شهر کرمان بتواند قطب فضایی خوب و مطرحی در کشور شود.

وی افزود: ترویج و تبیین نقش فضا در زندگی مردم، آموزش مردم در خصوص فواید بهره‌برداری از فضا، رونق استفاده از فضا برای توسعه اقتصادی پایدار، جلب حمایت‌های عمومی از برنامه‌های فضایی، تشویق کودکان و نوجوانان به فراگیری علوم و توجه به آینده و ترویج راه‌اندازی اماکن و نهاد‌های مرتبط با فضا، از اهداف برنامه‌های گرامی‌داشت هفته جهانی فضاست.

15.6326