شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9606050
  • 27 دی 1396
  • 12:54
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ضرورت راه‌اندازی انجمن توسعه و تعالی شهر کرمان

شهردار کرمان تأکید کرد:

ضرورت راه‌اندازی انجمن توسعه و تعالی شهر کرمان

شهردار کرمان بر ضرورت راه‌اندازی انجمن توسعه و تعالی شهر کرمان تأکید کرد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سیدمهران عالم‌زاده در نشست با رییس سابق اتاق بازرگانی ایران و دو تن از فعالان اقتصادی کرمان افزود: این انجمن می‌تواند با توجه به تاریخ شفاهی شهر کرمان، سامان‌دهی و منسجم کردن دیدگاه‌های مردم برای انتقال به مسئولان و مراجع تصمیم‌گیری و هم‌چنین نظارت جدی بر مسائل شهری را پیگیری کند.

وی با بیان این‌که پیشبرد سیاست‌های مدیریت شهری، نیازمند یک برنامه‌ی مدون است، تأکید کرد: باید بستر مناسب برای توسعه و آبادانی شهر کرمان فراهم شود و در این راستا جامعه‌ی متخصصان باید حضوری فعال داشته باشند.

شهردار کرمان افزود: پیش‌رفت و توسعه‌ی شهر کرمان، در گرو مدیریت همدل، پرتلاش و پیگیر است.

عالم‌زاده با بیان این‌که ارتباط مردم با شهرداری باید حفظ شود و توسعه پیدا کند تا هر روز شاهد تعامل و مشارکت هرچه بیش‌تر مردم با شهرداری باشیم، عملکرد شهرداران محلات را به‌عنوان پل ارتباطی بین مردم و شهرداری، مثبت ارزیابی کرد و افزود: باید به‌تدریج شورای محلات و سرای محلات راه‌اندازی شود تا مسائل و مشکلات شهری در نقاط مختلف شهر مورد پیگیری قرار گیرد.

عالم‌زاده افزود: مردم باید مسائل و مشکلات شهری را جزء مسائل و دغدغه‌های خود بدانند و شهرداری را در زمینه‌ی پیشبرد اهداف و سیاست‌های مدیریت شهری، یاری کنند.

رییس سابق اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست، راه‌اندازی انجمن توسعه و تعالی شهر کرمان را اقدامی ارزشمند دانست که در صورت راه‌اندازی، با توجه به پیشینه‌ای که شهر کرمان دارد، می‌تواند به شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان کمک کند.

محسن جلال‌پور با بیان این‌که رابطه‌ی مردم و شهرداری اصلی‌ترین مسأله در مدیریت شهری است، گفت: می‌توان با تعیین یکی از نقاط شهر کرمان به‌عنوان پایلوت «ارتباط مردمی با شهرداری»، ارتباط تنگاتنگی بین مردم و شهرداری در راستای توسعه و عمران شهری ایجاد کرد.

وی ارتباط و پیوند بین مردم و شهرداری را در راستای توسعه و عمران شهری بسیار ارزشمند دانست و گفت: اگر مردم مشارکت مطلوب و گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف شهری ازجمله زیباسازی، معماری و اصول شهرسازی داشته باشند، شاهد پیش‌رفت و توسعه‌ی شهر خواهیم بود.

مهدی ایرانی کرمانی، یکی از فعالان اقتصادی کرمان نیز در این نشست بر توسعه و عمران شهر کرمان تأکید کرد و گفت: در مدیریت شهری باید از نظرات و پیشنهادات متخصصان مربوط استفاده کرد.

0