شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9606729
  • 27 خرداد 1397
  • 14:43
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ضرورت حمایت بیشتر دستگاه قضایی از شهرداری کرمان

در نشست اعضای شورا و شهردار کرمان با مدیران دستگاه قضایی تأکید شد:

ضرورت حمایت بیشتر دستگاه قضایی از شهرداری کرمان

نشست هم‌اندیشی رئیس‌کل دادگستری استان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان در محل دادگستری برگزار شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، رئیس‌کل دادگستری استان کرمان در این نشست گفت: توسعه‌ی شهری، در سایه‌ی تعامل و همکاری تمام بخش‌ها محقق می‌شود.

یدالله موحد بر تعامل و همکاری مسئولان در تمامی بخش‌ها در جهت توسعه‌ی شهری تأکید کرد و گفت: سیاست‌زدگی، بزرگ‌ترین آفت در انجام کارهای اجرایی و عمرانی است.

وی با بیان این‌که دستگاه قضایی استان کرمان در چارچوب قوانین و مقررات از فعالیت‌های شهردار، شورای شهر و خدمات شهری حمایت قانونی می‌کند، گفت: قوه قضاییه در وهله‌ی اول متولی عدالت قضایی در جامعه و در مرحله‌ی بعدی، ضامن و پشتیبان عدالت اجتماعی، اقتصادی و.... است.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان افزود: در واقع دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها، متولی عدالت اجتماعی، اقتصادی و ... هستند و سیستم قضایی در این رابطه باید مطالبه‌گر باشد.

موحد یکی از مطالبات جدی سیستم قضایی از مدیریت شهری را سامان‌دهی متکدیان، زنان آسیب‌دیده و کودکان کار دانست و گفت: دادستانی طی سنوات گذشته حمایت‌های ارزشمندی در راستای حفظ حقوق عامه، از مدیریت شهری به‌عمل آورده است.

وی با اشاره به این‌که باید منابع محدود را با افزایش بهره‌وری مدیریت کرد، افزود: تحول در حوزه‌ی مدیریت شهری، یکی از نیازهای ضروری کرمان است.

رئیس شورای قضایی استان کرمان تأکید کرد: دستگاه قضایی استان هم‌چون گذشته آمادگی دارد در چارچوب کمیته‌ی حمایت قضایی از سرمایه‌گذار، از سرمایه‌گذاری‌های مشروع و قانونی حمایت کند.

موحد با اشاره به منابع محدود مالی شهرداری گفت: شورا و شهرداری باید با همکاری مردم و بخش خصوصی به‌دنبال تولید منابع مالی جدید باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان هم در این نشست گفت: هدف دادستانی، حمایت قضایی در جهت عمران و آبادانی شهر بوده است.

دادخدا سالاری با بیان این‌که سیستم قضایی و قُضات در چارچوب قانون اقدام می‌کنند، گفت: توقع داریم  انتظارات نیز در محدوده و چارچوب قانون باشد.

 

ضرورت سامان‌دهی متکدیان و کودکان کار

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز در این نشست گفت: برای سامان‌دهی متکدیان و کودکان کار در کرمان باید از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده کرد.

محمد باقر اسلامی با تأکید بر ضرورت روان‌تر و شفاف‌تر شدن خدمات شهرداری گفت: یکی از اقدامات مؤثر در پیشگیری از وقوع جرم، شناسایی و اصلاح منافذ فساد در ادارات است.

وی به عملکرد موفق کارگروه پیشگیری از بافت‌های فرسوده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در استان کرمان اشاره کرد وگفت: در سال گذشته هشت منطقه را مورد هدف قرار دادیم که در سال‌جاری چهار منطقه‌ی دیگر به این طرح اضافه خواهد شد. 

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان هم در این نشست گفت: قوه قضاییه مستقل و مقتدر، تضمین‌کننده‌ی امنیت اجتماعی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های مشروع در شهر است.

محمد فرشاد ضمن ارائه‌ی گزارشی از عملکرد شورای شهر کرمان گفت: شهرداری در سایه‌ی حمایت قضایی بهتر می‌تواند به شهروندان خدمات ارائه کند.

وی افزود: تأکید همه‌ی اعضای شورای اسلامی شهر کرمان پیش بردن کارها با همدلی و همکاری و به‌دور از حاشیه‌سازی است.

فرشاد بر انجام کارها براساس نظرات کارشناسان نیز تأکید کرد.

 

تشکیل کارگروه حقوقی در شهرداری کرمان

شهردار کرمان هم در این نشست بر ضرورت استفاده از نهادهای داوری تأکید کرد و از تشکیل کارگروه حقوقی در شهرداری کرمان خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این کارگروه، حل‌وفصل توافقی اختلافات و دعاوی مردم با شهرداری است.

در ادامه این جلسه تمامی اعضای شورای شهر به بیان دیدگاه ها  خود و مسائل و مشکلات شهری مورد بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است؛ در پایان این نشست مقرر شد در زمینه‌های مختلف ازجمله تملک املاک برای توسعه‌ی معابر و اجرای پروژه‌های عمران شهری، حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری، تخریب ساختمان‌های قدیمی متروکه و خطرناک براساس مقررات ماده 55 قانون شهرداری‌ها، سامان‌دهی تابلوهای اصناف، جمع‌آوری پسماندها و نخاله‌های ساختمانی و برخورد قاطع و قانونی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تخلفات موضوع ماده 100 قانون شهرداری‌ها، پیش از گذشته مساعدت و حمایت لازم قضایی از عوامل شهرداری انجام گیرد.

0