سه شنبه 28 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608068
  • 24 شهریور 1398
  • 13:47
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ضرورت تغییر کاربری بناهای ارگ بم

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس تأکید کرد:

ضرورت تغییر کاربری بناهای ارگ بم

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی بر تغییر کاربری بناهای ارگ بم تأکید کرد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، حبیب‌الله نیکزادی‌پناه در دیدار با سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان این‌که با تغییر کاربری آثار و بناهای موجود در ارگ تاریخی بم، به ماندگاری بیشتر گردشگران در این منطقه کمک می‌کند، گفت: صنعت گردشگری می‌تواند اقتصاد شهرستان بم را از حالت تک‌محصولی خارج کند.

وی با اشاره به این‌که خشک‌سالی چندسال گذشته، کشاورزی شهرستان بم را با چالش روبه‌رو کرده است،‌ گفت: باید از تمام ظرفیت‌های ارگ تاریخی بم بهره‌برداری کرد و با تغییر کاربری آثار و بناهای موجود در ارگ تاریخی بم، ماندگاری گردشگران در این شهرستان را بیشتر کرد.

نیکزادی‌پناه با تأکید براین‌که با همکاری سازمان میراث فرهنگی، سیستم روشنایی ارگ قدیم تکمیل شده است، ‌افزود: در حال حاضر، شرایط برای بازدید گردشگران از این بنا در ساعات شب مهیا شده است.

وی شهرستان بم را دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزۀ گردشگری دانست که مغفول مانده‌اند و گفت: با راه‌اندازی زیرساخت‌های مناسب گردشگری در مجاور جاذبه‌های این شهرستان، می‌توان از حضور گردشگران بهره بیشتری برد.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که مجلس در کنار دولت از توسعۀ گردشگری استان کرمان حمایت می‌کند، گفت: صنعت گردشگری می‌تواند به حل معضل بیکاری و رونق اقتصادی این استان کمک کند.

0