جمعه 10 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9608360
  • 24 دی 1398
  • 16:40
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
شورای شهر با فروش 80 قبر دوطبقه موافقت کرد

واگذاری ۱۶۰ قبر از طریق مزایده

شورای شهر با فروش 80 قبر دوطبقه موافقت کرد

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان گفت: شهرداری برای فروش ۸۰ قبر دوطبقه یعنی ۱۶۰ قبر اقدام کند؛ هر قبر باید به قیمت ۱۰ میلیون تومان فروخته شود.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، علی خدادادی، شامگاه دوشنبه در نشست عمومی شورای شهر تشریح کرد: قبلاً مجوز و مصوبه‌ای به شهرداری دادیم تا ۲۵۳ قبر دوطبقه شامل ۵۰۶ قبر را در حوالی میدان دوم قبرستان کرمان به فروش برساند. شهرداری می‌خواست این قبرها را یک‌جا بفروشد اما در کمیسیون مصوب شد که فعلاً برای فروش ۸۰ قبر دوطبقه شامل ۱۶۰ قبر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هر قبر باید به قیمت ۱۰ میلیون تومان فروخته شود، افزود: در کمیسیون مصوب شد خریدار این قبرها حق خرید و فروش آنها را جز به نزدیکان درجۀ یک خود نداشته باشد و شهرداری هم این موضوع را از طریق ارائۀ کدملی افراد بررسی می‌کند.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان یادآور شد: این شرط را لحاظ کرده‌ایم تا از دلالی در این زمینه جلوگیری شود.

خدادادی بیان کرد: شهرداری می‌تواند به‌زودی فراخوان برگزاری مزایدۀ فروش این قبرها را منتشر کند.

اعضای شورای شهر کرمان با این مصوبۀ کمیسیون خدمات شهری موافقت کردند.

خدادادی در این جلسه همچنین دربارۀ واگذاری کارخانۀ بازیافت شهرداری کرمان به دانشگاه صنعتی اصفهان که از سال پیش مطرح بوده، توضیحاتی داد و گفت: «یک سال پیش شهرداری برای به‌روزرسانی کارخانۀ بازیافت زباله و احیای آن با دانشگاه صنعتی اصفهان به توافق رسید. کار در حال انجام است اما چون دانشگاه نمی‌تواند به‌صورت مستقیم با شهرداری قرارداد ببندد، درخواست داشتند که شهرداری این قرارداد را با واحد پسماند شهرداری اصفهان منعقد کند.» که با موافقت اعضا، این پیشنهاد خدادادی تصویب شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی پنج‌شنبه‌بازار قلعه‌محمود، گفت: با توجه به استقبالی که از این رویداد صورت گرفته و با تأکید شورای شهر بر تداوم آن، تسریع در راه‌اندازی چند چشمه سرویس‌بهداشتی در حاشیۀ این بازارچه هم مطالبۀ شورای شهر است.

فهیمه رضاقلی

0