جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9605924
  • 2 دی 1396
  • 19:02
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
شهرداری‌های مناطق مدت‌زمان رسیدگی به امور شهروندان را کاهش دهند

شهردار کرمان در حاشیه‌ی بازدید از محدوده‌ی منطقه یک:

شهرداری‌های مناطق مدت‌زمان رسیدگی به امور شهروندان را کاهش دهند

شهردار کرمان به‌همراه شهردار منطقه یک و معاونان وی، از شهرداری منطقه یک و پروژه‌ها و طرح‌های مختلف این منطقه بازدید کرد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سیدمهران عالم‌زاده در حاشیه‌ی این بازدید با بیان این‌که در منطقه یک در حوزه‌ی سازمانی اتفاقات خوبی افتاده است، گفت: به‌ویژه در زمینه‌ی ممیزی در منطقه یک اقدام مطلوبی انجام گرفته که باید سرعت پیدا کند؛ ضمن این‌که سایر مناطق هم باید الگو بگیرند و در این زمینه حرکت کنند.

وی افزود: در منطقه یک فعالیت‌ها به‌صورت کارشناسی انجام و موضوعات براساس مسایل تخصصی پیگیری می‌شود.

شهردار کرمان وسعت پیدا کردن شهر را یکی از چالش‌های شهرداری کرمان به‌ویژه شهرداری منطقه یک دانست و گفت: با گسترش محدوده‌ی شهر در منطقه یک، به‌دلیل وجود زمین‌های خالی زیاد در این منطقه، خدمت‌رسانی در منطقه یک با مشکل مواجه است.

عالم‌زاده با اشاره به تعداد مراجعان منطقه یک و معطلی شهروندان گفت: معمولاً به‌دلیل تخفیف‌های آخر سال، مراجعات به شهرداری بیشتر می‌شود؛ بنابراین، شهرداری‌های مناطق باید تلاش کنند با اضافه کردن نیروی بیشتر و استفاده از سازکارهای لازم، زمان‌بر بودن کار مردم را کاهش دهند.

وی افزود: متأسفانه سیستم شهرداری هنوز کاغذی است و به همین دلیل کارها زمان‌بر می‌شود؛ بنابراین، شهرداری‌های مناطق باید تلاش کنند این وضعیت بهبود پیدا کند.

شهردار کرمان تأکید کرد: باید تلاش کنیم بخشی از بروکراسی اداری شهرداری‌های مناطق که زمان‌بر است، حذف شود.

عالم‌زاده به بازدید از محدوده‌ی قلعه دختر هم اشاره کرد و گفت: در قلعه اردشیر و قلعه دختر کارهای مطلوبی انجام گرفته، تا رسیدن به نتیجه‌، خیلی فاصله‌ای نداریم و این طرح اکنون باید مراحل بعدی خود را طی کند، اما متأسفانه سازمان میراث فرهنگی در احیای این قلعه‌ها خیلی عقب است که باید احیا و مرمت قلعه‌های دختر و اردشیر توسط میراث فرهنگی، موازی با سامان‌دهی اطراف آن توسط شهرداری انجام گیرد تا با توجه به هزینه‌ی زیادی که برای تملک‌های این محدوده شده، قلاع دختر و اردشیر هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد و مورد استفاده‌ی گردشگران قرار گیرد.

وی درباره‌ی آرامستان جدید هم تأکید کرد: باید هرچه سریع‌تر فراخوان آرامستان جدید اعلام شود و راه‌اندازی آن از طریق سرمایه‌گذار سرعت گیرد.

شهردار کرمان افزود: به‌نظر می‌رسد تاکنون چندان کاری در آرامستان جدید انجام نگرفته، فقط جانمایی و طراحی شده و هنوز در آغاز راه هستیم.

عالم‌زاده به بازدید از پل سیدی هم اشاره کرد و گفت: باید باقی‌مانده‌ی اراضی محدوده‌ی پل سیدی و برخی اراضی که در مسیر بزرگ‌راه وجود دارد، تملک شود تا وقتی پل به بهره‌برداری رسید، مسیر آزاد باشد.

وی پرداختن به سیما و منظر شهری را مهم دانست و با بیان این‌که در محور گلبازخان باید به سیما و منظر شهری توجه ویژه شود، گفت: این مسیر یک طرح مصوب دارد؛ ضمن این‌‌که مشاوری هم که در این مسیر کار کرده، بسیار فرد توانمندی است و قرار است در طراحی نماها نیز کمک کند؛ بنابراین، باید از این ظرفیت استفاده شود تا سیما و منظر مسیر گلبازخان به سرنوشت دیگر نقاط شهر کرمان دچار نشود.

شهردار کرمان تأکید کرد: در این رابطه از منطقه یک درخواست دارم حتمأ مراقبت کند تا با هماهنگی مشاور و نظارت جدی، طرح مشاور اجرا شود و اگر در ساخت‌وسازی طراحی نما رعایت نمی‌شود، به‌طور جدی برخورد کنند.    

عالم‌زاده درباره‌ی وصول درآمدها در شهرداری‌ کرمان نیز گفت: تاکنون، یک‌سری درآمدهای ناپایدار وجود داشته و مناطق براساس آن‌ها هزینه می‌کردند و در اداره‌ی امور شهر مشکلی نداشتند، اما در دوران رکود و حال حاضر، این درآمدها دیگر کاملاً ناپایدار شده‌اند؛ بنابراین، باید به‌دنبال درآمدهای پایداری باشیم که البته حداقلی هستند.

وی افزود: شهرداری‌های مناطق باید در این حوزه فعال عمل کنند و قسمت وصول درآمدهای شهرداری مرکز هم باید خودش و یا از طریق بخش خصوصی، با انگیزه‌ی بیشتر و به‌سرعت در این زمینه ورود کند، آرای قطعی را پیگیری کند و مردم را به سمت‌وسویی ببرد تا عوارض مختلف شهرداری را پرداخت کنند.

شهردار کرمان ادامه داد: درآمدهای پایدار، یکی از موضوعات چالشیِ این دوره است که باید طی جلسه‌ای با حضور همکاران این حوزه، نظرات را بگیریم و برای این مهم برنامه‌ریزی کنیم.

لازم به ذکر است؛ شهردار کرمان از محور گلبازخان، میدان توحید (ارگ)، طرح شش‌دروازه‌ی میدان شهدا، محدوده‌ی قلعه دختر، بزرگ‌راه آیت‌الله خامنه‌ای، آرامستان جدید، پل سیدی، کانال هدایت آب‌های سطحیِ خیابان شهدای خانوک و بخش‌های مختلف منطقه یک بازدید کرد و در جریان روند فعالیت‌های این منطقه قرار گرفت.

عالم‌زاده هم‌چنین با حضور در شهرداری منطقه یک، ضمن خداقوت به کارکنان این منطقه، از نزدیک در جریان رسیدگی به امور شهروندان قرار گرفت و بر سرعت‌بخشیدن به امور مربوط به ارباب‌رجوع تأکید کرد.  

محمدرضا احمدی

0