پنج شنبه 9 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609263
  • 11 مرداد 1399
  • 17:32
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
شهردار کرمان بر همکاری متقابل شهرداری و اداره‌کل ثبت اسناد و املاک تأکید کرد

برای شفاف‌سازی روندها و رفاه حال شهروندان؛

شهردار کرمان بر همکاری متقابل شهرداری و اداره‌کل ثبت اسناد و املاک تأکید کرد

شهردار کرمان بر ضرورت تعامل و همکاری متقابل بین شهرداری و اداره‌کل ثبت اسناد تأکید کرد.

به گزارش کرمان‌شهر‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در نشست با مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان برای تسهیل در انجام امور، شفاف‌سازی روندها و رفاه حال شهروندان، به استقرار نرم‌افزار جدید در حوزه شهرسازی و همچنین راه‌اندازی سیستم اتوماسیون جدید اداری اشاره کرد و گفت: شهرداری کرمان تحقق هوشمندسازی خدمت‌رسانی به شهروندان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان این‌که با الکترونیکی‌شدن مراحل اداری، اقدامات با سرعت انجام می‌شود، گفت: تعامل و همکاری بین شهرداری و اداره‌کل ثبت اسناد و املاک می‌تواند نقش بسزایی در خدمت‌رسانی بهتر به مردم ایفا کند.

شهردار کرمان با اشاره به کار دشوار شهرداری در پاسخ‌گویی به شهروندان گفت: باید با تعامل و رایزنی با دستگاه‌های مرتبط، نهایت تلاش خود را برای سهولت خدمت‌رسانی به شهروندان به‌کار گیریم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت نقش و خدمات ارائه شده توسط شهرداری کرمان گفت: به همین منظور نگاه تعاملی به شهرداری داریم و خود را همکار شهرداری می‌دانیم.

علی محمودی تعامل بین شهرداری و اداره‌کل ثبت اسناد و املاک را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این روند می‌تواند در خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم مؤثر و موجب تسریع در انجام امور و درخواست‌های قانونمند شهروندان شود.

وی افزود: شهرداری و اداره‌کل ثبت اسناد و املاک، روزانه خدمات متعددی به مردم ارایه می‌دهند و ارتباط تنگاتنگی با مردم دارند؛ بنابراین، تعامل این دو دستگاه، نقش مؤثری در تسهیل و تسریع امور، کاهش مراجعات مردمی و پیشگیری از تخلفات خواهد داشت.

معاون شهرسازی و معماری شهردار کرمان نیز در این نشست گفت: مغایرت‌هایی كه در روند كار صدور پروانه ساختمانی و پایان‌كار ساختمان وجود داشت، وقت شهروندان را می‌گرفت كه با تعامل، همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه با اداره ثبت اسناد و املاک، این مشکلات رفع می‌شود.

مریم ایلاقی حسینی با اشاره به اجرای نقشه کاداستر شهر افزود: با تعامل و همکاری می‌توانیم بسیاری از فرآیندها را با سرعت و سهولت انجام دهیم و به یک سیستم یکپارچه و وحدت رویه دست یابیم.

0