جمعه 31 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608388
  • 29 دی 1398
  • 17:02
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
شمار زندانیان جرایم غیرعمد در کرمان رو به افزایش است

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان:

شمار زندانیان جرایم غیرعمد در کرمان رو به افزایش است

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: آمار ورودی زندانیان جرایم غیرعمد در کرمان رو به افزایش است و بیش‌ترین زندانیان جرایم غیرعمد استان کسانی هستند که چک برگشتی و بدهی مالی دارند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سید حجت‌الله موسوی‌قوام در جلسۀ هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان با اشاره به تشکیل ۱۷ جلسۀ ستاد دیه در سال‌جاری افزود: این جلسات منجر به آزادی ۲۲۷ زندانی جرایم غیرعمد استان کرمان شده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از هشت میلیارد تومان برای آزادی این تعداد زندانی هزینه شده است، افزود: ۱۹۸ نفر از محل کمک‌های مردمی، شش نفر از محل کمک‌های ویژۀ ستاد دیۀ مرکز با پرداخت ۴۰۸ میلیون تومان، ۱۱ نفر از طریق پرداخت تسهیلات بانکی به مبلغ بیش از یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان و ۱۲ نفر از طریق پرداخت بیش از یک میلیارد و ۵۳۷ میلیون تومان توسط صندوق تأمین خسارت‌های بدنی آزاد شدند.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان خاطرنشان کرد: در شورای حل اختلاف ستاد دیه به‌دنبال اخذ رضایت شاکی هستیم و پس از مذاکره با ۱۶۶ نفر از شاکیان، حدود ۹۵ میلیارد تومان گذشت کرده‌اند که بیشتر بحث اعسار بوده است.
موسوی‌قوام بیان کرد: در آخرین وصولی جشن‌های گلریزان استان از تعهد بیش از ۹ میلیارد تومانی، تاکنون هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌های خیران و شرکت‌ها جذب شده است.
وی با هشدار نسبت به اینکه آمار ورودی زندانیان جرایم غیرعمد رو به افزایش است، افزود: در سه ماهۀ اخیر افزایش آمار داشته‌ایم و طی چهار ماه گذشته حدود ۱۵۰ مددجوی جرایم غیرعمد وارد زندان‌های استان کرمان شده‌اند.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۳۰ مددجوی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان وجود دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۱۵ نفر زندانی به دلیل چک‌های برگشتی و بدهی مالی، ۸۴ نفر مهریه، ۱۷ نفر نفقه، ۱۰ نفر دیه تصادفات و چهار نفر مربوط به حوادث کارگاهی هستند.
موسوی‌قوام تصریح کرد: از سال‌های گذشته تا پایان سال ۹۷ فقط ۱۴ نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان وجود دارد که ستاد دیه نمی‌تواند برای آن‌ها کاری کند و باید اعسار آن‌ها پذیرفته شود که چهار نفر از این زندانیان در کرمان، چهار نفر در رفسنجان، دو نفر در بم، دو نفر در زرند، یک نفر در منوجان و یک نفر در جیرفت هستند.

0