شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 950578
  • 12 مرداد 1395
  • 10:57
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
شب‌های شلوغ شهربازی کرمان

شب‌های شلوغ شهربازی کرمان

شهربازی، باید مکانی شلوغ و پر از جمعیت باشد و مردم برای استفاده از دستگاه‌های بازی مختلف و پرهیجان در این مکان حضور پیدا کنند.


شهربازی، یعنی فریاد، هیجان و لذت و خوش‌بختانه اکنون شهربازی کرمان، به چنین مکانی تبدیل شده است.
شهربازی کرمان با وجود بازی‌های هیجان‌انگیز و لذت‌بخش، به مکانی مناسب برای تفریح مردم کرمان تبدیل شده و شاهد شب‌های شلوغ شهربازی هستیم.
یکی از شب‌های گرم تابستان، از مسیر بزرگ‌راه به بولوار 22 بهمن وارد شدم که انبوه زیادی از خودروهای پارک‌شده در حاشیه‌ی بولوار را مشاهده کردم؛ چراکه پارکینگ‌های شهربازی مملو از خودروی شهروندانی شده بود که در شهربازی حضور پیدا کرده بودند و بقیه‌ی شهروندانی که جا برای پارک پیدا نکرده بودند، حتی به‌صورت دوبله در حاشیه‌ی بولوار پارک کرده بودند.
حجم زیاد خودروهای پارک‌شده در محدوده‌ی شهربازی، موجب شد برای تهیه‌ی گزارش به داخل شهربازی بروم.
در بدو ورود به شهربازی، با جمع زیادی از مردم مواجه شدم که در گوشه‌و‌کنار شهربازی نشسته بودند و دستگاه‌های بازیِ شهربازی نیز با صف‌های طولانی مواجه بود.
اکبر یزدانی، یکی از افرادی که با خانواده برای تفریح به شهربازی کرمان آمده بود، دلیل خود و خانواده‌اش از انتخاب شهربازی برای تفریح را امنیت این مجموعه دانست و گفت: برخلاف آن‌چه برخی درباره‌ی امنیت شهربازی کرمان می‌گویند، خوش‌بختانه شهربازی از امنیت بسیار مطلوبی برخوردار است.
وی افزود: علی‌رغم حضور تعداد زیادِ شهروندان در شهربازی، مشاهده می‌شود که نیروهای شهربازی به هم‌راه پرسنل یگان حفاظت نیروی انتظامی، تلاش زیادی برای برقراری امنیت در شهربازی می‌کنند.
در ادامه، به سراغ خانواده‌ای رفتم که در فضای سبز قسمتی از شهربازی مشغول خوردن غذا بودند.
از این خانواده درباره‌ی علت حضورشان در شهربازی پرسیدم که دانیال یزدانپناه، یکی از اعضای خانواده در پاسخ گفت: تمیزی، زیبایی، نظم و مهم‌ترین عامل امنیت، دلیل حضور ما در شهربازی است.
وی به نبود مکان تفریحی مناسب در شهر کرمان اشاره کرد و ضمن گلایه از کم‌نور بودن بیش‌تر پارک‌های شهر کرمان گفت: برخلاف پارک‌های شهر، شهربازی از نور مناسبی برخوردار است؛ ضمن این‌که بخش‌های مختلف شهربازی از جمله سرویس‌های بهداشتی نیز علی‌رغم جمعیت زیادی که در این مجموعه حضور دارند، بسیار تمیز است.
محمد پاکارزاده، یکی دیگر از شهروندان که با خانواده مشغول قدم زدن در محدوده‌ی شهربازی بود، گفت: بچه‌ها در شهربازی مشغول بازی‌های مختلف می‌شوند و ما می‌توانیم شب پرفراغتی را سپری کنیم.
وی با اشاره به حضورش در مکان‌های پرجمعیت بیان کرد: جمعیت بسیار زیادی که در شهربازی حضور دارند، موجب می‌شود برای آمدن به شهربازی ترغیب شویم؛ چراکه حضور جمعیت زیاد در یک مجموعه، نشان‌دهنده‌ی شرایط مطلوب آن است.
این شهروند افزود: در فضای سبز و نورپردازی شهربازی تغییراتی را شاهد هستیم که موجب شده شبِ به یاد ماندنی برای مردم ساخته شود.
یکی دیگر از شهروندان نیز استفاده از قلیان توسط برخی جوان‌ها را یکی از نقاط ضعف شهربازی برشمرد و گفت: اگرچه شهربازی کرمان از همه‌نظر مطلوب است، اما علی‌رغم این‌که جلوی درِ ورودی نوشته‌اند اجازه‌ی استفاده‌ی قلیان داده نمی‌شود، اما شاهد هستیم برخی خانواده‌ها و به‌ویژه جوانان از قلیان استفاده می‌کنند.
وی که هم‌چنین از مواد غذایی برخی فروشگاه‌های شهربازی استفاده کرده بود، کیفیت فروشگاه‌های مواد غذایی و خوراکی را مطلوب دانست.
علی‌رضا نصرآبادی، شهروند دیگری که در صف یکی از بازی‌های شهربازی ایستاده بود، خواستار افزایش بازی‌های شهربازی شد و گفت: اگرچه اکنون نیز بازی‌های شهربازی وضعیت مناسبی دارند، اما نیاز است بازی‌های پرهیجان و جدید دیگری به مجموعه‌ی شهربازی اضافه شود.
وی درباره‌ی برخورد اپراتورهای دستگاه‌های بازی با مردم نیز گفت: برخورد اپراتورها با مردم مطلوب است.
به هر حال، اگرچه در سال‌های قبل برخی می‌گفتند شهربازی کرمان در مکان مناسبی ساخته نشده و از نظر امنیت، مناسب و مطلوب نیست، اما حضور 4000 نفری مردم در یکی از شب‌های تابستان در شهربازی، گویای این نکته است که شهروندان کرمانی با شهربازی آشتی کرده‌اند؛ بنابراین، با توجه به استقبال بسیار خوب مردم کرمان از شهربازی، نیاز است دستگاه‌هایِ بازیِ جدید در شهربازی نصب شود که البته این مهم با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی امکان‌پذیر است و شهربازی کرمان، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهربازی‌های روباز کشور با 82 هزار مترمربع وسعت، فضاهای مناسبی برای اضافه‌شدن بازی‌های جدید دارد و از جمله بازی‌هایی که می‌تواند با مشارکت بخش خصوصی به شهربازی اضافه شود، ایجاد یک پارک آبی مناسب است و با توجه به این‌که در شهر کرمان چنین پارکی وجود ندارد، راه‌اندازی پارک آبی در شهربازی، قطعاً مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

محمدرضا احمدی

0