سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607171
  • 17 مهر 1397
  • 13:50
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
سیستم صدور پروانه ساختمانی و پایان‌کار ارتقا می‌یابد

معاون معماری و شهرسازی شهردار کرمان:

سیستم صدور پروانه ساختمانی و پایان‌کار ارتقا می‌یابد

معاون معماری و شهرسازی شهردار کرمان گفت: سیستم صدور پروانه ساختمانی و پایان‌کار شهرداری ارتقا می‌یابد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، مریم ایلاقی حسینی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرستان معاونت معماری و شهرسازی مناطق یک و سه، با بیان اینکه حوزه شهرسازی مناطق دارای مشکلات و معضلاتی است که سبب ایجاد سردرگمی و نارضایتی ارباب رجوع شده است، افزود: به همین سبب بررسی فرایند صدور پروانه ساختمانی و پایان‌کار در دستور کار قرار گرفته تا ضعف‌های موجود شناسایی و مرتفع شود.

وی با اشاره به ایرادات سیستمی نرم‌افزار صدور پروانه، گفت: در حال حاضر، به‌جای راه‌اندازی و تسریع کار، ارباب رجوع بیشتر درگیر سیستم می‌شود که در حال پیگیری و رایزنی جهت استقرار نرم‌افزاری جامع و کامل هستیم که بتواند صفر تا صد مراحل صدور پروانه ساختمانی را با کمترین مراجعه ارباب رجوع انجام دهد.

معاون معماری و شهرسازی شهردار کرمان با بیان اینکه سایت شفافیت به‌منظور دسترسی ارباب رجوع به ضوابط و مقررات و طرح‌ها و نقشه‌های تفضیلی، راه‌اندازی شده است، گفت: باید تمام ضوابط و مقررات در حوزه‌های صدور پروانه ساختمانی در دسترس مالک باشد.

ایلاقی حسینی گفت: در خصوص یکسان‌سازی لوایح عوارضی و یکپارچه‌سازی ضوابط نیز اقدامات مثبتی انجام گرفته که به همراه شیوه‌نامه و آیین‌نامه‌های اجرایی به مناطق ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان شهرداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره ثبت اسناد و املاک، در خصوص ایجاد هماهنگی بیشتر افزود: در خصوص فرایند صدور پایان‌کار، طی تفاهم‌نامه‌ای هماهنگی لازم بین سازمان نظام مهندسی ساختمان، اداره ثبت اسناد و املاک و شهرداری انجام گرفته که به مناطق چهارگانه شهرداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره ثبت اسناد و املاک ابلاغ می‌شود.

ایلاقی حسینی گفت: با این اقدام، خیلی از مسایل فرایند صدور پایان‌کار حل شده و تأثیر بسزایی در تسهیل فرایند صدور پروانه دارد.

معاون معماری و شهرسازی شهردار کرمان افزود: فرم‌های نظام مهندسی نیز بازنگری و منطبق با قانون و تبصره 6 و 7 ماده صد اصلاح شده و فرم جدید گواهی انطباق جهت صدور پایان‌کار تهیه و با امضای شهردار محترم به مناطق ابلاغ شده است.

ایلاقی حسینی با تقدیر از زحمات کارکنانی که در واحد صدور پروانه فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: پرسنل صدور پروانه که از توان کارشناسی بالایی برخوردارند، باید شناسایی شده و در جایگاه مناسب، از توان، تجربه و تخصص آن‌ها استفاده شود.

گفتنی است؛ در این مراسم فرساد سعدلو، به‌عنوان سرپرست معاونت معماری و شهرسازی منطقه سه و رحیم تولایی، به‌عنوان سرپرست معاونت معماری و شهرسازی منطقه یک معرفی شدند.

0