جمعه 10 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9607985
  • 17 مرداد 1398
  • 11:36
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ساماندهی موزه مطبوعات کرمان ضروری است

استاندار کرمان در بازدید از موزه مطبوعات کرمان:

ساماندهی موزه مطبوعات کرمان ضروری است

استاندار کرمان به همراه جمعی از مسئولین استان کرمان از موزه مطبوعات کرمان بازدید و بر روند ساماندهی این موزه تاکید کرد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، استاندار کرمان به همراه جمعی از مسئولین استان کرمان از موزه مطبوعات کرمان بازدید و بر روند ساماندهی این موزه تاکید کرد و خطاب به مسئولین مربوطه گفت: ساماندهی وضعیت این موزه ضروری است و پس از بررسی‌های لازم اقدامات لازم برای فعال کردن این موزه صورت خواهد پذیرفت.

همچنین فریدون فعالی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در حاشیه این بازدید نیز گفت: مالکیت این موزه مربوط به میراث فرهنگی و گردشگری نیست.

وی ادامه داد: این موزه در حال حاضر مجوزهای لازم از میراث دریافت نکرده است. اداره کل میراث فرهنگی، آماده تهیه طرح محتوایی برای این موزه و پیگیری روند فعال کردن آن هستیم .

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: آمادگی لازم برای همکاری با بخش خصوصی و ایجاد موزه مشارکتی ازجمله موزه مطبوعات داریم. میراث فرهنگی و گردشگری هر ساله مبالغی برای کمک به موزه های شخصی اختصاص می‌دهد که در سال جاری این اعتبار به موزه‌های پته، ساعت و ... پرداخت می‌شود.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین،‌ موزه مطبوعات کرمان در 9 مردادماه سال 1384 به‌بهره برداری رسید اما در این بازه زمانی به صورت مستمر فعال نبوده است. یکی از بخش‌های دیدنی این موزه اولین نسخۀ قدیمی‌ترین روزنامه منتشرشده در 100 سال گذشته؛ یعنی روزنامه «اعتبار» است.

گفتنی است، مکان این موزه که در میان اهالی کرمان به «مقبره سیدعلوی» و «مقبره ناظم‌الاسلام کرمانی» مشهور است، بیش از 200 سال قدمت دارد و یکی از بناهای دوره قاجاریه محسوب می‌شود.

 

 

 

0