جمعه 10 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605810
  • 13 آذر 1396
  • 11:15
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
سالانه 200 هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی می‌شود

رئیس مدیریت بحران کشور:

سالانه 200 هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی می‌شود

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سالانه 200 هزار واحد مسکونی در کشور با تسهیلات دولتی نوسازی و مقاوم‌سازی می‌شود.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، اسماعیل نجار در بازدید از مناطق زلزله‌زده‌ی شهرستان راور افزود: در مجموع تاکنون، یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی در کشور نوسازی شده است.

وی با اشاره به زلزله‌ی اخیر هجدک گفت: براساس ارزیابی انجام‌شده، 600 واحد شهری و 900 واحد روستایی هجدک نیاز به تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی دارد.

نجار با بیان این‌که تسهیلات و کمک بلاعوض در کم‌ترین زمان ممکن به زلزله‌زدگان پرداخت می‌شود، گفت: در این راستا نیاز به مشارکت هرچه بیش‌تر مردم در زمینه‌ی بازسازی داریم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به این‌که نوسازی واحدهای مسکونی در کاهش خسارت جانی و مالی حوادث تأثیر به‌سزایی دارد، گفت: یکی از دلایل کاهش حوادث زلزله‌ی اخیر هجدک نیز بازسازی واحدهای مسکونی این منطقه در سال‌های قبل بوده است.

وی افزود: پس از ارائه‌ی تسهیلات نوسازی واحدهای مسکونی و اقدام به ساخت این واحدها، منازل مسکونی قدیمی باید آواربرداری و از بروز خسارت در حوادث طبیعی جلوگیری شود.

نجار بیان کرد: برخی افراد پس از نوسازی واحد جدید، از واحدهای کهنه و قدیمی برای انبار و محل نگهداری دام استفاده می‌کنند که موجب افزایش خسارات حوادث می‌شود.

وی هم‌چنین گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله 6.1 ریشتری روز جمعه در شهرستان راور و روستای گورک، ستاد مدیریت بحران به ریاست استاندار کرمان تشکیل و تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام و بلافاصله عملیات امداد و نجات آغاز شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در مجموع 51 نفر در این حادثه مصدوم و بیش‌تر آن‌ها سرپایی درمان شدند.

15.6476