پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • فرهنگ و هنر
  • شماره خبر: 9609055
  • 22 خرداد 1399
  • 17:33
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
سال گذشته ۲۱ اثر صنایع دستی استان نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان:

سال گذشته ۲۱ اثر صنایع دستی استان نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: سال گذشته از ۶۰ اثر ارسالی استان کرمان ۲۱ اثر نشان ملی مرغوبیت کالاهای صنایع دستی را دریافت کردند و در سال‌جاری تلاش می‌کنیم این تعداد بیشتر شود.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، فریدون فعالی شامگاه چهارشنبه در آیین گرامی‌داشت روز جهانی صنایع دستی افزود: به لحاظ تولید صنایع دستی در استان مشکلی نداریم، اما با افزایش فعالیت‌هایی ازجمله برپایی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها، صنایع دستی کرمان بیشتر معرفی و عرضه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ۷۰ هزار هنرمند صنایع دستی در کرمان فعالیت دارند که برای ۱۵ هزار نفر مجوز و پروانه‌ی تولید صادر شده است و امکان خدمات‌رسانی بیشتر به فعالان این حوزه وجود دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه سالانه ۱۸ هزار متر گلیم در سیرجان تولید می‌شود افزود: جفاست که صادارت این محصول از استان‌های دیگر انجام شود و ما تلاش داریم زنجیره‌ی ارزش‌افزوده‌ی گلیم را در استان ایجاد کنیم.
فعالی یادآور شد: سال گذشته ۹۶ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به ۶۳ پرونده‌ی صنایع دستی در مناطق محروم استان پرداخت شد.
وی بیان کرد: سه هزار و ۲۰۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی استان بیمه شده‌اند، اما با توجه به محدودیت‌ها این امر مهم متوقف شده است که ما در سطح وزارتخانه در حال پیگیری رفع این مشکل هستیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: قرار است در شهر کرمان گذر فرهنگ و هنر با همکاری شهرداری راه‌اندازی شود و پیش‌بینی می‌کنیم که این گذرگاه به مرکزی برای بازدید گردشگران تبدیل شود و امیدواریم از این ظرفیت برای رونق صنایع دستی کرمان استفاده شود.

 

15.6263