شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9505218
  • 27 مرداد 1395
  • 09:31
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ساخت پله‌‌برقی در ورودی گلزار شهدا ضروری‌تر است

ساخت پله‌‌برقی در ورودی گلزار شهدا ضروری‌تر است

یادداشتی بر یک خبر

علی‌رضا رزم‌حسینی، استاندار کرمان در جلسه‌ی بازسازی و زیباسازی گلزار شهدا که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار و شهردار کرمان، مدیرکل بازرسی استانداری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال و جمعی از مسئولان در محل گلزار شهدا برگزار شد، بر ساخت نماد ایثارگران در مجموعه‌ی قائم شهر کرمان تاکید کرد.
وی با اشاره به این‌که مجموعه‌ی قائم به مجموعه‌ای زیارتی-تفریحی تبدیل می‌شود، گفت: با ساخت نماد ایثارگران در مجموعه‌ی قائم، گردشگران داخلی و خارجی در مقابل مقام ایثارگران تعظیم خواهند کرد.
در این نشست مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان نیز با اشاره به این‌که بیش از هزار شهید در گلزار شهدای شهر کرمان تدفین شده‌اند، گفت: گلزار شهدای شهر کرمان بهترین فضا و موقعیت را به خود اختصاص داده است.


کف‌سازی، مبلمان و نورپردازی گلزار شهدا در دستور کار مدیران شهر
حسنی‌سعدی با تاکید بر میانگین حضور 75 درصدی مردم در گلزار شهدای شهر کرمان، افزود: با توجه به این حجم استقبال باید مسائلی ازجمله کف‌سازی، مبلمان و نورپردازی گلزار شهدا در دستور کار قرار گیرد.
در این جلسه وضعیت گلزار شهدای شهر کرمان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و در پایان صورت‌جلسه‌ای تنظیم شد که مصوبات آن به این شرح است:

مزار شهدا نورانی‌تر می‌شود
1-مقرر شد نورپردازی مناسب گلزار شهدای شهر کرمان و محوطه‌ی اطراف آن توسط شرکت توزیع برق شمال ظرف مدت یک ماه پس از طراحی انجام شود.
2-مقرر شد مبلمان لازم در اطراف گلزار شهدا با صندلی و نیمکت‌های مناسب توسط شهرداری ظرف مدت یک ماه اجرا شود.
3-مقرر شد طراحی انجام‌شده در مورد نورپردازی کوه‌های مشرف به مزار مطهر شهدا ظرف مدت یک ماه توسط شرکت توزیع برق شمال تهیه و پس از ارائه‌، ظرف مدت یک ماه به انجام برسد.
4-با توجه به این‌که شهردار کرمان که در این جلسه ایده‌ی یادمان شهدای لشکر ثارالله در دامنه‌ی کوه‌های مشرف به مسجد صاحب‌الزمان(عج) را ارائه کرد، مقرر شد طی بازدید از مسیر محل جانمایی، طرح لازم ظرف مدت یک ماه ارائه شود.
5- در مورد نورپردازی گلزار شهدا مقرر شد فاز اول کوه‌های مسجد صاحب‌الزمان(عج) ظرف مدت یک ماه طراحی و طرح مربوط توسط شرکت توزیع برق شمال استان ارائه شود.

با گذاشتن پله‌ی برقی در ورودی گلزار شهدا، دل‌های مادران شهید را روشن‌ کنیم
این جلسه روز جمعه برگزار و خبر آن منتشر شد. وقتی خبر ‌را خواندم، اول با خودم گفتم چقدر خوب که گلزار شهدا قرار است روشن‌تر شود؛ اما کمی بعد یاد پله‌هایی افتادم که می‌دانم چند سالی‌ست رفتن بر سر مزار شهدا را برای خیلی از مادران و خواهران شهید که حالا دیگر پا به سن گذاشته‌اند و زانودرد و پادرد امان‌شان را بریده، بسیار سخت و حتی ناممکن کرده است. کاش قبل از هر چیزی، کسی فکری به حال این پله‌های سخت و ملال‌آور می‌کرد؛ برای مادرانی که امروز تنها دل‌خوشی‌شان رفتن بر سر مزار عزیزشان و نوازش سنگ سردی است که همه‌ی جوانی و شور زندگی آن‌ها را در خود نگه داشته است و به آن‌ها آرامش می‌دهد.
قرار دادن پله‌ی برقی یا آسانسور در محل‌های ورودی به مزار شهدا کم‌ترین خدمت و وظیفه‌ای است که بر عهده‌ی همه‌ی متولیان و دست‌اندرکاران است. هرچند هر کاری که باعث روشن‌تر شدن دل‌های مادران و خانواده‌های شهدا انجام شود، ارزشمند و به‌جاست؛ اما برای مادری که دیگر به‌خاطر پادردش نمی‌تواند به مزار فرزند شهیدش بیاید، دیگر فرقی ندارد آن مزار روشن‌تر بشود یا همان شکل قبل را داشته باشد. امیدواریم در کنار کارهایی که قرار است برای تجهیز مبلمان مزار شهدا و روشن‌تر شدن آن انجام شود، اول فکری به حال دست‌رسی آسان‌تر به‌ آن بشود.

فهیمه رضاقلی

15.6953