شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607583
  • 30 بهمن 1397
  • 08:31
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
زیرگذر آزادی جمعه افتتاح می‌شود

در نشست عمومی شورا اعلام شد:

زیرگذر آزادی جمعه افتتاح می‌شود

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان یک‌شنبۀ هفتۀ جاری با حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست ضمن تسلیت شهادت جمعی از مرزبانان سپاه، سالروز شهادت حجت‌الاسلام شهید علی ایرانمنش، مدیرکل وقت آموزش و پرورش استان را گرامی داشت.

محمد فرشاد از افتتاح زیرگذر آزادی در روز جمعه سوم اسفند خبر داد و گفت: این زیرگذر با تلاش شبانه‌روزی مدیران و کارکنان شهرداری آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان این‌که نظر و تصمیم اعضای شورا در راستای تصویت ضریب کاهنده عوارض نوسازی است، افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری در راستای جبران افزایش چندبرابری عوارض صدور پروانه ساخت، جلسات کارشناسی برگزار می‌کند.

فرشاد هم‌چنین با اشاره به نزدیک‌شدن به ایام نوروز گفت: کرمان، میزبان گردشگران داخلی و خارجی است و ضروری است شهر به‌طور شایسته‌ای آماده پذیرایی شود.

وی از شهرداران مناطق خواست طرح‌ها و برنامه‌های خود را تا دهم اسفند ارائه دهند.

فرشاد با بیان این‌که معابر عمومی در کمیته نام‌گذاری شهرداری و کمیسیون فرهنگی شورا نام‌گذاری می‌شود، افزود: با عضویت فرهیختگان علمی، ادبی و فرهنگی شهر کرمان در این کمیته، کار به‌صورت کارشناسی انجام می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان پیشنهاد داد گزارشی از وضعیت درختان داخل و خارج از املاک و معابر عمومی ارائه و در کمیسیون معماری و شهرسازی بررسی شود.

فرشاد هم‌چنین از اختصاص اعتبار لازم ازسوی استانداری کرمان به بهزیستی در رفع معضل کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار و با مشارکت شهرداری خبر داد.

 

تدوین بودجه براساس دستورالعمل‌های بالادستی

رییس کمیسیون برنامه، بودجه، ایجاد منابع پایدار و حقوقی شورای اسلامی شهر کرمان نیز در نشست عمومی شورا از برگزاری جلسات رسمی و فوق‌العاده در جهت تصویب بودجه 98 شهرداری خبر داد و خاطرنشان کرد: هم‌چنین گزارشی از نحوۀ اجرا و انجام بودجه 97 و سرفصل بخش‌های درآمدی بودجه 98 بررسی می‌شود.

حسین چناریان هم چنین اظهار داشت: تغییرات ساختاری لوایح درآمدی و نحوۀ تدوین بودجه براساس دستورالعمل‌های بالادستی در روند جریان بودجه پیشنهادی قرار بگیرند.

وی با اشاره به درخواست و نارضایتی شهروندان از میزان افزایش قابل توجه عوارض نوسازی افزود: علت افزایش نرخ عوارض نوسازی براساس ابلاغ نرخ دفترچه منطقه‌ای اعلام‌شده از سوی وزارت دارایی است و مصوبه شورا نیست.

چناریان هم‌چنین از برگزاری جلسه شورای ترافیک استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تعریض ورودی‌های شهر، کانالیزه کردن برخی از خیابان‌ها، خط‌کشی معابر و شست‌وشوی تابلوهای راهنما از فعالیت‌های شهرداری در آستانه سال جدید است.

 

اجرای طرح احیا و اصلاح فضای سبز بولوار جمهوری‌اسلامی

رییس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و نظارت شورای اسلامی شهر کرمان گفت: مبنای اخذ هرگونه عوارض پروانه ساختمانی دفترچه ارزش معاملاتی ازسوی سازمان امور اقتصادی و دارایی تا 10 برابر با ضوابط آن مغایرت دارد.

علی خدادادی دخالت نهادهای نظارتی در این مهم را خواستار شد و افزود: تبصره 3 ماده 64 قانون مالیات‌های غیرمستقیم نیز راه اعمال نظر شهرداری‌ها در این مورد را باز گذاشته است.

وی هم‌چنین از اجرای طرح احیا و اصلاح فضای سبز بولوار جمهوری‌اسلامی خبر داد و خاطرنشان کرد: سربرداری و جوان‌سازی درختان نارون تا چندسال آینده جواب می‌دهد؛ بنابراین، کاشت درختچه و درختان جدید در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار گرفته است.

 

تشکیل جلسات کمیسیون ماده هفت در راستای حفظ و گسترش فضای سبز

رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه‌نشینی شورای اسلامی شهر کرمان هم از تشکیل جلسات کمیسیون ماده هفت به‌طور جدی و مستمر خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای حفظ و گسترش فضای سبز شهرها، وظایف شورای شهر و شهرداری در این کمیسیون گنجانده شده است.

رامین ارجمندکرمانی با اشاره به ضرورت استعلام کمیسیون ماده هفت برای هر نوع پروژه عمرانی افزود: این اقدام برای حفظ فضای سبز شهری و در جهت جلوگیری از قطع درختان است.

وی ادامه داد: طبق این قانون، گزارشی از وضعیت درختان و فضای سبز داخل و خارج از املاک شخصی و معابر عمومی ازسوی شهرداری ارسال شده و جهت تصویب در کمیسیون ماده هفت بررسی می‌شود.

ارجمندکرمانی با بیان این‌که مأموران شهرداری در اجرای این طرح در رده ضابطان قضایی ایفای نقش می‌کنند، افزود: در راستای حفظ فضای سبز شهری، باید قبل از هر اقدام در زمینۀ پروانه‌های ساختمانی و تفکیک‌ها، تکلیف فضای سبز آن مشخص شود.

 

تجدید نظر در نرخ تعیین‌شده عوارض نوسازی

عضو شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این‌که در شرایط سخت اقتصادی نباید فشار بیشتری به مردم تحمیل شود، تجدید نظر در نرخ تعیین‌شدۀ عوارض نوسازی ازسوی اداره امور مالیاتی را خواستار شد.

منصور ایرانمنش با اشاره به تأیید شورا به شرط اعمال ضریب کاهنده در لوایح عوارض نوسازی اظهار داشت: شورای شهر وظیفه دارد با استفاده از راه‌کارهای قانونی در جهت بازنگری و تعدیل این موضوع اقدام کند.

وی هم‌چنین ضمن تقدیر از زحمات خدمات شهری شهرداری در زمینه رفع آب‌گرفتگی معابر افزود: تلاش شهرداری کرمان در راستای بهبود رفت‌وآمد شهروندان در روزهای بارانی ستودنی است.

فاطمه آرا

0