چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9606033
  • 24 دی 1396
  • 10:48
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
زکات یکی از تدابیر اسلام برای رفع فقر است

نماینده ولی‌فقیه در استان:

زکات یکی از تدابیر اسلام برای رفع فقر است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: زکات فریضه‌ای واجب است که کم‌تر به آن توجه شده و باید در عملیاتی شدن آن به‌صورت جدی تلاش کرد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان در نشست روحانیان و مسئولان زکات سراسر استان کرمان به تبیین راه‌کارهای پرداخت زکات در اسلام پرداخت.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن علیدادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان در این جلسه بابیان این‌که تبلیغ درباره‌ی زکات کم است و باید رسانه‌ی ملی و مطبوعات ذهن مردم را نسبت به زکات روشن کنند، گفت: زکات یکی از تدابیر اسلام برای رفع فقر است.

 وی افزود: مساله‌ی اول در بحث زکات نگاهی است که قرآن کریم نسبت به این موضوع دارد و هر جا سخن از اقامه‌ی نماز است به دنبال آن پرداخت زکات نیز مطرح‌شده است.

 امام‌جمعه کرمان بابیان این‌که زکات در نگاه قرآن کریم دو محور دارد، گفت: محور اول زکات، فریضه‌ی واجبی است که در کنار واجبات دیگر و محور دوم آن نیز ارتباط مالی میان شخص و هم‌نوع خودش است.

 وی با اشاره به این‌که زکات فریضه‌ی واجبی است که کم‌تر به آن توجه شده و باید در عملیاتی شدن آن به‌صورت جدی تلاش کرد، افزود: باید حساسیت مردم نسبت به پرداخت زکات را افزایش دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان بابیان اینکه اسلام دین فقرزدا است، به راه‌کارهای اقتصادی اسلام اشاره کرد و گفت: اسلام خمس را برای هزینه‌ی ترویج دین، زکات را مربوط به جامعه و کم کردن فاصله‌ی طبقاتی و کارهای عام‌المنفعه و مالیات را مربوط به امور دیگری در نظر گرفته است و بر این اساس مردم باید توجیه شوند که زکات چه گوهر گران‌بهایی است و امنیت روانی برای جامعه حتی ثروتمندان دارد.

 وی تاکید کرد: موارد مصرف زکات باید دقیق برای مردم گفته شود و ظرفیت واقعی زکات در استان احصا و هدف‌گذاری شود.

زهرا نجفی

15.5807