جمعه 10 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607689
  • 19 فروردین 1398
  • 17:27
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
رضایت شهروندان و مهمانان نوروزی از برنامه‌های فرهنگی شهرداری کرمان در نوروز 98

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد:

رضایت شهروندان و مهمانان نوروزی از برنامه‌های فرهنگی شهرداری کرمان در نوروز 98

 نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، شب گذشته با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست با اشاره به از دست دادن تعدادی از هم‌وطنان در حادثه سیل اخیر گفت: مسئولان استان تمهیداتی بیندیشند تا در صورت اتفاق مشابه، آمادگی لازم در دستگاه‌های دولتی برای کاهش خسارات احتمالی وجود داشته باشد.

محمد فرشاد با بیان این‌که سال گذشته با همت و تلاش شهردار و همكاران وی نتيجه مطلوبي به‌دست آمد، افزود: همراهی و همدلی اعضای شورا نیز باعث شد بستر مناسبی برای راهبری و برنامه‌ريزي‌های شهردار فراهم شود.

وی با اشاره به افتتاح سه پروژه بزرگ آزادی، شهید بهشتی (سیدی) و باغ ملی در سال گذشته اظهار داشت: علاوه بر آن و با توجه به شرايط نامطلوب اقتصادي، بوستان‌های جدید افتتاح، ورودی‌های شهر اصلاح و برنامه‌های متنوع زیادی در ایام نوروز اجرا شد.

فرشاد با بیان این‌که سال گذشته، سال سازماندهی و تثبیت ساختار شهرداری بود، تاکید کرد: شهرداری کرمان در سال‌جاری برای ارائه خدمات مهم‌تر و فعالیت‌های بزرگ‌تر آمادگی کسب کرده است.

به گفته رییس شورای اسلامی شهر کرمان، اعضای این شورا با صبر و وقت بیشتر و کارِ کارشناسی‌تر، شهرداری را برای ارائه خدمات ارزنده به شهروندان همراهی می‌کنند.

فرشاد با اشاره به پرداخت بخش زيادي از ديون و به‌روز شدن حقوق کارکنان شهرداری اظهار امیدواری کرد: با حمایت شورای شهر، برنامه‌ریزی هوشمندانه شهردار و همت والای مدیران و کارکنان شهرداری، شهری امن‌تر، آبادتر و زیباتر داشته باشیم.

نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در اولین نشست عمومی این شورا در سال جدید با بیان این‌که تأثیر رویکرد اجتماعی شهرداری و افزایش مشارکت مردم اثبات شد، گفت: با ارزیابی و نظرسنجی مشخص می‌شود اعتبار شهرداری کرمان با اجرای برنامه‌های فرهنگی افزایش یافته است.

علی بهرامی کمیت و کیفیت برنامه‌های فرهنگی را بیش از بودجۀ اختصاص‌یافته دانست و افزود: ارزش خدمات نوروزی شهرداری در برابر سازمان‌های دیگر محسوس است.

وی با تقدیر از نهادهایی که در ایام نوروز با شهرداری همراهی کردند، اظهار داشت: برنامه ویژۀ نوبهار کرمان از سوی شهرداری صددرصد اجرا شد؛ درحالی‌که ادارات دیگر برنامۀ قابل عرضه‌ای نداشتند.

بهرامی با اشاره به صرفه‌جویی معاونت فرهنگی شهرداری در هزینه‌کرد اعتبار ویژه‌برنامه نوبهار کرمان در نوروز 98 تأکید کرد: کرمون‌گردون و از من بپرس به برندهایی برای سرمایه‌گذاری میلیاردی شهرداری تبدیل شدند.

وی ضمن تقدیر از رویکرد مردم‌مدارانۀ شهرداری پیشنهاد داد: شهرداری کرمان برنامه‌ها و فراخوان‌هایش را برای هفتۀ فرهنگی کرمان اعلام کند.

رییس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این‌که سیلاب از منظر بهداشتی، هم‌تراز فاضلاب شهری است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی و اداره بهداشت کرمان برنامه‌های آموزشی پیشگیرانه خود را ارائه کنند.

ماه‌بانو معصوم‌زاده فرهنگ‌سازی واقعی را در ایجاد شادابی جامعه موثر دانست و افزود: شایسته است جشن‌ها و آیین‌هایی در شأن مردم کرمان در ایام پیش رو برگزار شود.

وی احداث میدانی بزرگ در شهر کرمان برای برگزاری مراسم ملی و مذهبی را ضروری دانست و تاکید کرد: طرح‌ها و نقشه‌های موجود در دوره‌های گذشتۀ شهرداری بازبینی و اجرا شوند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه، ایجاد منابع پایدار و حقوقی شورای اسلامی شهر کرمان در نشست عمومی این شورا گفت: در راستای اجرای سیاست‌های شورای شهر دربارۀ اصلاح ساختار درآمدي و بودجه شهرداری، اقدام ارزشمندی انجام گرفت که امید است زمینۀ اجرای این تغییرات در شهرداری ایجاد شود.

حسین چناریان هم‌چنین با اشاره به برنامه‌های متنوع فرهنگی در ایام نوروز افزود: این برنامه‌ها و مراسم متناسب با مناسبت‌های مختلف، متعادل و متوازن باشند.

وی از تصویب تعدیل عوارض صنفی و غیرصنفی توسط شورای شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این کار به‌دلیل رکود اقتصادی و در راستای منافع مردم انجام گرفت.

عضو شورای  اسلامی شهر کرمان نیز با اشاره به بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی در سال گذشته گفت: افتتاح بوستان‌های جدید و احداث مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری از اقدامات مثبت شهرداری کرمان در سال گذشته بود.

منصور ایرانمنش ضمن تسلیت از دست رفتن تعدادی از هم‌وطنان در سیل اخیر افزود: ضروری است مسیرهای رودخانه‌های شهر کرمان و اطراف آن بررسی و سیل‌بندها اصلاح شود.

وی لايه‌روبي مسیرها را اولویت اول مدیریت شهری دانست و تاکید کرد: شایسته است با بررسی و پیگیری مسئولان، نگرانی مردم در زمینه سیل برطرف شود.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر نیز ضمن تشكر از معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری برای اجرای برنامه‌های شاد و متنوع در نوروز گفت: در بازدید میدانی اعضای شورا رضایت شهروندان و مهمانان از برنامه‌های نوروزی محسوس بود.

علی‌اکبر مشرفی اظهار داشت: برنامه‌های متناسبی نیز در ماه مبارك رمضان در دستور کار این معاونت قرار گیرد.

وی هم‌چنین با اشاره به وقوع سیل در مناطقی از کشور افزود: ضروری است با توجه به حوادث اخیر، وضعیت بند مملکت در شهر کرمان نیز بررسی و اصلاح شود.

رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه‌نشینی شورای اسلامی شهر هم در نشست عمومی این شورا، تقویت پدافند غیرعامل و تاب‌آوری شهر کرمان را ضروری دانست و گفت: بخشی از مطالعات شورای معماری و شهرسازی به این مهم اختصاص یافته است.

رامین ارجمندکرمانی اظهار داشت: در حوزه بحران و حوادث شهری مطالعات باید به‌روز شوند و تا در صورت وقوع حادثه، طرح تاب‌آوری شهری اجرا شود.

وی با اشاره به پروژه احیای میدان تاریخی ارگ اظهار امیدواری کرد: مباحث حوزه شهرسازی در سال 98 با اهمیت و جدیت شهرداری پیش رود تا شاهد شکوفایی بافت تاریخی شهر کرمان باشیم.

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر کرمان نیز ضمن تقدیر از زحمات مدیران و کارکنان شهرداری در ایام نوروز گفت: برنامه‌های فرهنگی در طول سال و در مکان‌های گردشگري و بافت قديم شهر کرمان اجرا شوند.

محمدجواد کامیاب با اشاره به وقوع سیل در مناطقی از کشور افزود: سیل را جدی بگیریم و برای کاهش خسارات ناشی از آن تمهیداتی بیندیشیم.

وی با بیان این‌که شهرهایی که دچار سیل شدند، میانگین بارش بالایی داشتند، اظهار داشت: بارش 100 میلی‌متر باران به‌طور مستمر، شهر کرمان را با مشکلاتی جدی روبه‌رو می‌کند.

کامیاب وضعیت مسجد جامع، بازار و بافت تاریخی را بحرانی توصیف و تاکید کرد: بهتر است طرح آب‌خوان‌داری منابع طبیعی و طرح آبخیزداری شهرداری به پایان برسد.

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا با بیان این‌که بعد از 20 سال، دورۀ ترسالی در کشور شروع شده است، افزود: خسارت واردشده به لرستان در سیل اخیر به اندازۀ کل اعتبارات استان کرمان در شش‌سال است.

کامیاب اختصاص اعتبارات لازم از سوی استانداری به شهرداری کرمان را ضروری دانست و گفت: اگر در مقابل حوادث این‌چنینی امادگی نداشته باشیم، باید میلیاردها تومان هزینه بازسازی کنیم.

وی هم‌چنین ساخت مخزن و احداث کانال برای هدایت و خارج کردن آب در شهر را ضروری دانست.

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر کرمان هم با اشاره به رضایت شهروندان کرمانی و مهمانان نوروزی از برنامه‌های فرهنگی در حوزه گردشگری گفت: این موفقیت، تبلیغی برای جذب گردشگر بیشتر در سال‌های آینده است.

سیدمحمدرضا میرحسینی استمرار فعالیت‌های گردشگری شهرداری را خواستار شد و افزود: علاوه بر افزایش گردشگر شهری، نشاط اجتماعی مردم کرمان نیز افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر توجه جدی به بافت تاریخی شهر خاطرنشان کرد: هم‌چنین احیای محله‌های تاریخی در محور گردشگری در دستور کار جدی شهرداری قرار گیرد.

رییس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و نظارت شورای اسلامی شهر کرمان نیز با بیان این‌که شهرداری، شادابي و نشاط را برای شهروندان و مهمانان نوروزی به ارمغان آورد، گفت: شاد کردن مردم کرمان هنر می‌خواهد.

علی خدادادی با اشاره به احتمال وقوع سیل در کرمان افزود: سیلاب کوه‌های جوپار و ماهان به ریگ ماهان می‌ریخت که با احداث اتوبان هفت‌باغ، توسط این دالان به شهر کرمان هدایت شده و خسارت‌بار است.

وی هم‌چنین تکمیل کانال 17 شهریور را جهت هدایت آب‌های سطحی ضروری دانست و گفت: اصلاح و ابلاغ قانون مدیریت پسماند برای مدیریت، تفکیک و بازیافت زباله‌ها در اولویت قرار گیرد.

خدادادی با رد درخواست انجام دفن اموات در تکیه عباسعلی ازسوی اوقاف اظهار داشت: این کار، معضلات بهداشتی و نیز ترافیکی را به شهر تحمیل می‌کند و به صلاح شهروندان نیست.

فاطمه آرا

0