چهارشنبه 29 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9606829
  • 17 تیر 1397
  • 10:29
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
راه‌اندازی کانون‌های سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری خبر داد:

راه‌اندازی کانون‌های سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان از همکاری با دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای راه‌اندازی کانون‌های سلامت خبر داد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محمدعلی جوشایی، در نشستی که با حضور نماینده‌ی معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و شهرداران محله‌های فیروز‌آباد و پارک مطهری در محل دفتر معاونت فرهنگی شهرداری برگزار شد، گفت: معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان از اجرای طرح‌های ضابطه‌مند و قانونی که در جهت ارتقای سطح فرهنگ شهروندی و کیفیت زندگی و سلامت مردم هستند، استقبال می‌کند.

وی با بیان این‌که بخشی از فعالیت خانه‌های فرهنگ در حوزه‌ی سلامت و آگاهی‌بخشی در این رابطه است، ادامه داد: معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان با تمام توان از مشارکت با دانشگاه علوم پزشکی برای ایجاد «کانون سلامت» در خانه‌های فرهنگ شهرداری استقبال و در جهت اجرای اهداف این کانون و ارائه‌ی آموزش‌های سلامت با این دانشگاه همکاری می‌کند.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان گفت: البته این مشارکت در یک چارچوب قانونی، منطقی و قابل اجرا و در قالب تفاهم‌نامه که بین شهردار کرمان و رییس دانشگاه علوم پزشکی منعقد می‌شود، اجرا خواهد شد.

جوشایی با بیان این‌که تاکنون نیز در تمام خانه‌های فرهنگ و فرهنگ‌سراهای شهرداری، همایش‌ها و کارگاه‌های ارتقای سلامت و زندگی سالم برگزار شده و می‌شود، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح کانون سلامت، می‌توان یک روز را در هفته در خانه‌های فرهنگ به این مهم به‌طور اختصاصی پرداخت و آن را به‌عنوان مثال به «شنبه‌های سلامت» نام‌گذاری کرد.

عرب‌پور، نماینده معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت:  قرار است در کرمان به‌عنوان قطب در جنوب‌شرق کشور، کانون‌های سلامت در خانه‌های فرهنگ که نقش مهمی در رشد و ارتقای فرهنگ جامعه دارند، ایجاد شوند و از توان خود مردم برای شناسایی مشکلات و آسیب‌های جسمی و روحی مردم هر منطقه استفاده شود.

وی ادامه داد:  این کار به این جهت انجام می‌شود که مردم هر منطقه از مشکلات و مسائل بهداشتی و سلامتی خود، آگاهی بیش‌تری دارند و مشارکت آن‌ها در به بار نشستن اهداف این کانون‌های سلامت که همان تأمین سلامت جسم و روح افراد و در پی آن خانواده و جامعه است، نقش بسیار زیاد و مؤثری دارد.

0