شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9606727
  • 25 خرداد 1397
  • 13:37
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
دل‌نوشتۀ شهردار کرمان خطاب به کارکنان شهرداری در روز عید فطر

دل‌نوشتۀ شهردار کرمان خطاب به کارکنان شهرداری در روز عید فطر

شهردار کرمان با ارسال دل‌نوشته‌ای خطاب به کارکنان شهرداری، ضمن تبریک عید سعید فطر، از تلاش و صبوری همکارانش تشکر کرد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، در پیام سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان آمده است:

«هوالطیف

خداوندا به ما رحم کن و با غفران و آمرزشت، ما را ببخش که تو والا و بلند‌مرتبه‌ای.

امروز روزی است که خداوند آن را برای شما مسلمانان عید قرار داده و شما را شایسته و سزاوار این عید ساخته است؛ پس همواره به یاد خدا باشید تا خدا نیز به یاد شما باشد. او را بخوانید تا اجابت کند شما را...

(امام علی علیه‌السلام)

 

همکاران محترم شهرداری کرمان

برخود لازم می‌دانم به‌عنوان شهردار کرمان، عید سعید فطر را به شکل ویژه و جداگانه حضور تک‌تک شما بزرگواران تبریک و تهنیت عرض کنم.

ماه رمضان، چندسالی است که در کویر گرم کرمان با روزهای گرم تابستان تلاقی پیدا کرده و از این جهت سختی روزه‌داری و به‌ تبع آن اجر پرهیزکاری، چندسالی است که در دیار کرمان بیش‌ازپیش تجلّی یافته است.

ماه رمضان امسال اما، در میان سال‌های اخیر نیز سخت‌تر و قطعاً با اجر و صبر بیشتری همراه بود؛ چراکه هم‌اکنون شهرداری کرمان در دشوارترین شرایط مالی خود قرار گرفته است؛ به همین دلیل، این حقیر احساس می‌کنم که بایستی نه صرفاً به‌عنوان مدیر این مجموعه، که به نمایندگی از مردم شریف دیار کریمان، این عید سعید را به شما بزرگواران تبریک عرض کنم؛ چراکه معتقدم عمدۀ همکاران شریفم در شهرداری کرمان، در پیشگاه خداوند متعال جایگاهی بس رفیع دارند.

کمتر مجموعه‌ای سراغ دارم که کارکنان آن با تأخیر نسبتاً طولانی در پرداخت حقوق و مزایای قانونی‌شان، غیرتمندانه لحظه‌ای از خدمت به مردم شهرشان غافل نباشند، کمتر مجموعه‌ای را سراغ دارم که کارکنان آن دشوارترین وظایفی را که می‌توان تصورکرد؛ از نجات شهروندان گرفتار در شعله‌های آتش گرفته تا جمع‌آوری زباله و جاروی معابر شهری و هم‌چنین انجام تشریفات شرعی و عرفی برای اموات را با پایین‌ترین حقوق و مزایای قانونی، مظلومانه انجام دهند و دم برنیاورند.

امروز که نزدیک به شش‌ماه از انجام وظیفۀ این حقیر در شهرداری کرمان سپری شده، به تحقیق می‌توانم دریابم که چرا بسیاری از کارکنان سخت‌کوش شهرداری کرمان، پیش از دوران بازنشستگی، جان خود را از دست می‌دهند و لذت دوران بازنشستگی را تجربه نمی‌کنند؛ بزرگوارانی هم که از مجموعۀ شریف شهرداری به افتخار بازنشستگی نایل می‌شوند، دوران بازنشستگی را با سخت‌ترین شرایط مالی در پیش رو خواهند داشت.

مجموعۀ شهرداری کرمان، دریایی از مظلومیتِ ناگفته است؛ به‌ویژه آن‌جایی‌ که گاهی با بی‌انصافی تمام، در عین انجام همۀ تعهدات و وظایف قانونی خود، به کم‌کاری و بی‌کفایتی متهم می‌شود؛ شاید این موضوع بیش از همه، مرتبط با ماست که هیچ‌گاه نتوانسته‌ایم مظلومیت این مجموعه را برای مردم بزرگوار کرمان ترسیم کنیم. شاید هیچ‌گاه به اطلاع شهروندان شریف‌مان نرسیده که همکاران‌مان در شهرداری کرمان، با بودجه‌ای نزدیک به یک‌هشتم بودجۀ شهرداری شیراز، شهر کرمان را که هم‌مساحت با شهر شیراز است، پاکیزه و نگه‌داری می‌کنند و این جز با ایثارگری و ازخودگذشتگی کارکنان شهرداری کرمان در سنوات گذشته به‌دست نیامده است.

علی‌رغم این‌که در رابطه با شرایط مالی نابسامان حاکم بر شهرداری کرمان، نقشی نداشته‌ام، لیکن بر خود لازم می‌دانم در این روز شریف، از تک‌تک کارکنانی که ماه رمضان را با دست خالی گذرانده و امروز این عید سعید را با سفرۀ نه‌چندان درخور، جشن گرفته‌اند، عذرخواهی کرده و از خداوند متعال می‌خواهم به آبروی جدم، توانی مضاعف عنایت کند تا بتوانم شرایط سخت مالی حاکم بر این مجموعۀ بزرگ و همکاران بزرگوار را تغییر دهم.

همکاران گرامی، مستحضرید که به‌دلیل نوع وظایف تعریف‌شده برای شما بزرگواران در گوشه‌گوشۀ این شهر پهناور، آن‌هم در تمام طول شبانه‌روز، هیچ‌گاه فرصت یک گردهم‌آیی بزرگ با حضور کارکنان شهرداری کرمان، برای هیچ‌کدام از شهرداران گذشته پیش نیامده و برای این حقیر و شهرداران آینده نیز پیش نخواهد آمد؛ چراکه جمع شدن خانوادۀ شهرداری کرمان -حتی برای یک‌ساعت کنار هم- یعنی تعطیلی یک شهر برای یک‌ساعت؛ به‌ناچار از راه دور، صورت مهربان و دست‌های پرتوان شما بزرگواران، به‌ویژه پاکبانان، آبیاران، غسالان، آتش‌نشانان و سایر عزیزانی که خود را با شرایط سخت مالی، وَقف دیار کریمان کرده‌اید، می‌بوسم و در روز عید سعید فطر، برای شما آرزوی توفیق در خدمت به مردم کرمان و برای خود، آرزوی توفیق در خدمت به شما بزرگواران را دارم.

شک ندارم با لطف خداوند متعال و حمایت اعضای محترم شورای اسلامی شهر، استانداری کرمان و سایر دستگاه‌های مرتبط، شرایط سخت فعلی به‌زودی مرتفع خواهد شد؛ ان‌شاءالله.»

15.6607