سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9607193
  • 25 مهر 1397
  • 11:47
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
در مرزها  مجوز صادر نمی‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت استان کرمان:

در مرزها مجوز صادر نمی‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت استان کرمان از راه اندازی 9 موکب از استان کرمان در مسیر پیاده وری اربعین خبر داد و گفت: صدور ویزا و مجوز در مرزها انجام نمی‌شود.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، رئیس سازمان حج و زیارت استان کرمان از استقبال خوب مردم برای پیاده‌وری اربعین امسال به کربلا معلی خبر داد.

محمود عرب‌نژاد با بیان این‌که ثبت نام از متقاضیان برای اعزام به کربلا به صورت پیاده‌روی در اربعین امسال از 5 مهرماه امسال آغاز شده است، افزود : ثبت‌نام تا 48 ساعت قبل از روز اربعین ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تا صبح امروز 40 هزار نفر از استان کرمان در سایت سما ثبت نام کرده‌اند که کل ثبت‌نام‌ها در سال گذشته 45 هزار نفر بوده است.

وی افزود: خوشبختانه هفت نفر از کنسول‌گری عراق و تعدادی از شرکت‌های کارگزاری کرمان به صورت شبانه ورزی فعالیت می‌کنند تا ویزای زائران را صادر و ارسال کنند.

وی ادامه داد: تا کنون برای 29 هزار نفر ویزا صادر شده است.

عرب‌نژاد با بیان این‌که هم اکنون 103 دفتر ثابت و 20 دفتر موقت در سطح استان راه‌اندازی شده است، گفت: متقاضیان می‌توانند ضمن ثبت نام در سامانه سما به یکی از دفاتر مجاز حج و زیارت مراجعه و نسبت به تحویل گذرنامه خود جهت صدور ویزا اقدام کنند.

وی هزینه این سفر را 234 هزار و 875 تومان اعلام کرد و گفت: کلیه دفاتر موظف هستند فقط میزان یاد شده را دریافت کنند و در صورتی که مبلغی بیش‌تر دریافت کردند، شهروندان حتما به این سازمان اعلام کنند.

وی گفت: خوشبختانه تاکنون همه روزه ویزاها صادر شده است که با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی و ترافیک ایجاد شده، تمام تلاش‌مان بر آن است که ویزاها طی 24 تا حداکثر 72 ساعت صادر و ارسال شود.

رئیس سازمان حج و زیارت استان کرمان از راه اندازی  هفت موکب در محدوده‌ی بین نجف تا کربلا و دو موکب در شهر کربلا از استان کرمان خبر داد.

 وی با بیان این‌که ویزا به صورت انفرادی برای هر نفر صادر می‌شود، افزود: توصیه می‌شود زائران به صورت گروهی و خانوداگی به این سفر اعزام شوند.

وی خروجی زائران استان کرمان به این سفر معنوی را از مرز شلمچه و چزابه در استان خوزستان عنوان کرد.

وی با تاکید بر این‌که در مرزها ویزا برای زائران صادر نمی‌شود، افزود: زائران در استان نسبت به دریافت ویزا اقدام کنند، زیرا از لب مرز برگشت داده می شوند.

 وی هم چنین در خصوص اتباع بیگانه مقیم کرمان متقاضی این سفر نیز گفت: ثبت نام آن‌ها در دفاتر خاص مربوط به اتباع بیگانه زیر نظر اتباع بیگانه استانداری انجام می‌شود.

نجمه ابراهیمی نژاد

 

15.7486