جمعه 31 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9605851
  • 20 آذر 1396
  • 17:15
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
در شهرستان کرمان زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم است

سرپرست فرمانداری کرمان:

در شهرستان کرمان زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم است

نشست اعضای شورای اسلامی شهرستان کرمان با سرپرست فرمانداری کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سرپرست فرمانداری کرمان در این نشست با اشاره به تعامل و ارتباطی که بین فرمانداری و شورای اسلامی شهرستان کرمان وجود دارد، گفت: این تعامل باید ادامه داشته باشد تا به نقطه‌نظرات مفید برسیم و درنهایت در بخش‌های اجرایی، هم‌فکری و هم‌افزایی داشته باشیم.

علی بابایی به حق‌وحقوقی که در قانون برای شوراهای اسلامی شهرستان دیده شده، اما تاکنون اجرا نشده، اشاره کرد و گفت: از آن جمله حضور نماینده‌ی شورای اسلامی شهرستان در در کمیته‌ی برنامه‌ریزی است که پیگیر هستیم تا از این پس، نماینده‌ی شورای اسلامی شهرستان در کمیته‌ی برنامه‌ریزی حضور داشته باشد.

وی افزود: با این اتفاق بودجه‌ای که قرار است تخصیص پیدا کند، با نظر شورای اسلامی شهرستان به بخش‌های مختلف اختصاص داده می‌شود.

سرپرست فرمانداری کرمان به بند اول وظایف شورای اسلامی شهرستان مبنی بر ارایه‌ی پیشنهادات لازم در زمینه‌ی توسعه‌ی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی شهرستان به دستگاه‌های اجرایی، اشاره کرد و گفت: بنابراین، دخالت در این امور و ارایه‌ی پیشنهاد، جزء وظایف شوراهای اسلامی شهرستان است.

بابایی با تأکید بر این‌که باید تعامل و همکاری‌ها بیش‌تر شود، به مطالبی که ازسوی اعضای شورای اسلامی شهرستان کرمان ارایه شد، اشاره کرد و گفت: مطالبی که بیان شد، خواسته‌های اولیه است، اما ما قصد داریم فراتر از این موارد تلاش کنیم.

وی با بیان این‌که در شهرستان کرمان 96 درصد گازرسانی شده است، گفت: بخش‌هایی از راین، بخشی از سیرچ و شهداد و بخشی از گلباف هنوز گازرسانی نشده که پیگیر گازرسانی به این مناطق هستیم.

سرپرست فرمانداری کرمان به مهاجرت روستاییان به شهرها از ابتدای انقلاب تاکنون اشاره کرد و گفت: به‌دلیل وجود شغل‌های کاذب در شهرها، برگرداندن مردم به روستاها دشوار است، اما خوش‌بختانه در گلباف شاهد 57 مهاجرت معکوس بوده‌ایم.

بابایی اولویت‌بندی کارهای مهم را ضروری دانست و گفت: هم‌چنین برای کارهایی که نیمه‌تمام است، باید بودجه در نظر گرفته شود تا به پایان برسند.

وی با بیان این‌که امسال کل اعتبار عمرانی شهرستان کرمان، 124 میلیارد تومان است، گفت: هر مقدار از این اعتبار که محقق شود، برای اولویت‌ها در نظر گرفته می‌شود.

بابایی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهرستان کرمان بیان کرد: اولویت‌ها را در بخش‌های مختلف آماده و ارایه کنید تا در کمیته‌ی برنامه‌ریزی برای این اولویت‌ها بودجه تخصیص پیدا کند.

سرپرست فرمانداری کرمان به برخی مشکلات کرمان نیز اشاره کرد و گفت: آمار رسمی شهر کرمان، 540 هزار نفر است، اما در شهر کرمان به جمعیت 800 هزار نفری خدمات داده می‌شود که نشان می‌دهد حق‌وحقوق شهرستان کرمان در برخی موارد ضایع شده است.

وی به اشتغال نیروهای بومی در فولاد بوتیا نیز اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی دنبال نیروی کارآمد و با بهره‌وری بالاست و اگر چنین نیروهایی در منطقه باشد، به نفع بخش خصوصی است که از نیروهای کارآمد بومی استفاده کند.

بابایی هم‌چنین بیان کرد: مقرر شده فولاد بوتیا، معین اقتصادی بخش چترود شود تا مسایل اقتصادی این بخش را دنبال کند.

سرپرست فرمانداری کرمان با بیان این‌که در شهرستان کرمان زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم است و به‌ویژه سرمایه‌گذارانی حاضرند در حوزه‌ی گردشگری ورود کنند، اصل هر سرمایه‌گذاری را تضمین سرمایه‌گذاری دانست و گفت: در همین رابطه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف شهرستان مشخص شده و کتاب آن نیز در مرحله‌ی تدوین است.

بابایی درباره‌ی مشکل آب و برق شهرک جوپارستان نیز گفت: در این رابطه شاهد چندین مورد تحصن مالکان جوپارستان جلوی فرمانداری بوده‌ایم؛ بنابراین، در حال پیگیری هستیم تا مشکل آب و برق این شهرک برطرف شود.

وی در رابطه با وجود سگ‌های بدون صاحب و ولگرد در شهرهای مختلف نیز گفت: مرکز عقیم‌سازی و زنده‌گیری سگ‌های ولگرد که در شهرداری کرمان راه‌اندازی شده، باید در سایر نقاط شهرستان نیز راه‌اندازی شود.

سرپرست فرمانداری کرمان جلوگیری از تغییرکاربری اراضی کشاورزی و حاشیه‌نشینی را نیز ضروری دانست.

بابایی هم‌چنین بر برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های ورزشی و پُر کردن اوقات فراغت مردم و توجه به محیط زیست تأکید کرد.

وی در رابطه با بودجه‌ی شورای اسلامی شهرستان کرمان نیز گفت شوراهای شهر باید دو درصد از بودجه‌ای که شهرداری‌ها به شوراهای شهر تخصیص می‌دهند را به حساب شورای اسلامی شهرستان واریز کنند.

بابایی هم‌چنین بیان کرد: در شرایطی که مشکلات اقتصادی وجود دارد، می‌توانیم با هم‌افزایی و برنامه‌ریزی درست، کارهای بزرگی انجام دهیم.

رییس شورای اسلامی شورای اسلامی شهرستان کرمان نیز در این نشست با بیان این‌که با هم‌فکری و تعامل مشکلات قابل حل است، نبود اعتبارات لازم را مشکل اصلی شورای اسلامی شهرستان کرمان دانست.

زهرا ایرانمنش هم‌چنین از تشکیل کمیسیون‌های شورای اسلامی شهرستان کرمان و مشخص کردن زمان برگزاری جلسات این شورا خبر داد و گفت: هم‌چنین اعضای شورا اولویت‌هایی که در هر منطقه وجود دارد را ارایه کرده‌اند تا با همکاری فرمانداری برطرف شود.

وی مشکل نبود آب شرب مناسب در برخی مناطق، وجود سگ‌های ولگرد، حضور اتباع افغانی در برخی موارد که مانع از اشتغال افراد بومی شده و تجهیز نبودن برخی شهرها و بخش‌ها به تجهیزات آتش‌نشانی را ازجمله برخی مشکلات بیان کرد.

رییس شورای اسلامی شهرستان کرمان با بیان این‌که زمینه برای بسیاری از فعالیت‌ها آماده است، گفت: اگرچه شورای اسلامی شهرستان ضمانت اجرایی ندارد، اما با بستری که فراهم است و با حضور معین‌های اقتصادی، شورای شهرستان می‌تواند منشأ خدمت باشد.

در این نشست هم‌چنین اعضای شورای اسلامی شهرستان کرمان به بیان مشکلات بخش و شهر خود پرداختند.

محمدرضا احمدی

 

0