پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • اقتصاد
  • شماره خبر: 9609018
  • 17 خرداد 1399
  • 18:42
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
در سال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان مازاد درآمد مالیاتی داشتیم

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان:

در سال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان مازاد درآمد مالیاتی داشتیم

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: درآمدهای مربوط به حوزه‌ی مالیاتی استان در سال گذشته نزدیک به سه هزار میلیارد تومان مصوب بود که بیش از هزار میلیارد تومان مازاد درآمد داشتیم و عملاً بیش از ۹۷ درصد نسبت به رقم مصوب رشد داشته‌ایم در حالی‌که رشد سایر استان‌های کشور ۳۱ درصد بوده است.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، جعفر رودری در جلسه‌ی شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان افزود: استان کرمان در پنج سال گذشته رشد افزایشی در سهم بودجه‌ی کشور داشته است؛ در سال‌جاری بودجه‌ی هزینه‌ای استان‌های دیگر رشد ۱۲.۲ درصدی داشته و رشد استان کرمان ۱۲.۳ درصد است.
وی بیان کرد: درآمدهای مربوط به حوزه‌ی مالیاتی استان در سال گذشته نزدیک به سه هزار میلیارد تومان مصوب بود که بیش از هزار میلیارد تومان مازاد درآمد داشتیم و عملاً بیش از ۹۷ درصد نسبت به مصوب رشد داریم در حالی که رشد استان های کشور ۳۱ درصد است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان خاطرنشان کرد: ۱۲.۱ درصد جمعیت فاقد آب کشور را در استان کرمان داریم و باید مدیران استان برای حل مشکلات و تخصیص اعتبار در این خصوص پیگیری جدی در سطح ملی داشته باشند.
رودری با اشاره به بودجه‌ِ‌ی سال‌جاری گفت: از کل بودجه‌ی عمومی دولت که حدود ۶۴۹.۸ هزار میلیارد تومان است، ۵۷۱ هزار میلیارد تومان عمومی و ۷۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مربوط به درآمدهای اختصاصی است.
وی افزود: ۲۸۸.۸ میلیارد تومان باید از طریق درآمدها تأمین شود که اصلی‌ترین مورد آن مالیات است و ۲۰۴ هزار میلیارد تومان از محل مالیات‌ها پیش‌بینی شده که ۱۹ درصد در این بخش رشد داشته‌ایم.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه درآمدهای حاصل از مالکیت دولت ۴۱ هزار میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۵۷ هزار میلیارد تومان از بودجه‌ی عمومی کشور را نفت تأمین می‌کند و حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان باید از طریق فروش اموال منقول و غیرمنقول تأمین شود.
وی بیان کرد: در بودجه‌ی امسال هزار میلیارد تومان از طریق واگذاری طرح‌ها پیش‌بینی شده و عدم تحقق این منابع منجر به عدم تخصیص در مصارف خواهد شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه متوسط رشد بودجه‌ی استان‌های دیگر ۲.۳ درصد است، افزود: عملکرد استان کرمان در بودجه‌ی سال‌جاری به لحاظ پیگیری قابل قبول است و بیش از دو برابر متوسط استان‌ها در این حوزه رشد داریم؛ سال قبل ۵.۸ درصد از بودجه‌ی کل کشور را داشتیم و امسال به ۵.۹ درصد رسیده‌ایم.

 

15.6606