جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608006
  • 23 مرداد 1398
  • 10:00
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
حادثه دور نیست

حادثه دور نیست

آنچه در این ستون می‌خوانید حوادث تلخی هستند که به خاطر بی‌احتیاطی و بی‌توجهی به قوانین به سادگی هرچه تمام‌تر پیش می‌آیند و فقط برای دیگران نیستند. بیایید آنها را بخوانیم، به آنها همچون آینه عبرت بنگریم، قوانینی را که در این حوادث به بازی گرفته شده، حافظ جان، سلامت و زندگی خود بدانیم و جانب احتیاط را نگه داریم که حادثه دور نیست.

  4 حادثه در 1 روز
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان از چهار مورد حادثه که روز گذشته  در شهر کرمان رخ داد خبر داد.
 به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی علی عسکری  در تشریح جزییات این خبر گفت: طی تماس تلفنی در ساعت 10صبح  روز  20 مرداد  ماه با ستاد مرکز فرماندهی عملیات (125) این سازمان از وقوع یک مورد تصادف آگاه شدیم.
وی محل این حادثه را طاهر آباد بلوار امام حسن (ع) اعلام کرد و افزود:  بلافاصله دو تیم اطفاء حریق و امداد نجات  این سازمان از دو ایستگاه به محل حادثه اعزام گردید .
عسکری در ادامه افزود: در این حادثه یک دستگاه  پژو 206 و یک دستگاه پراید با یکدیگر برخورد نموده   و به علت شدت حادثه و آسیب شدید خودروها  چهار نفر از سرنشینان  مصدوم وامکان خروج یک نفر  سرنشین خودرو پراید که متاسفانه به شدت مصدوم شده بود وجود نداشت که با حضور تیم‌های آتش نشانی اقدامات پیشگیری از حریق احتمالی انجام و سرنشین خودرو از بین آهن پاره‌ها خارج گردید. 
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان همچنین از طعمه شدن دو منزل مسکونی بواسطه حریق خبر داد  و بیان کرد: در ساعت 13 و 56 دقیقه روز 20 مرداد از یک مورد حریق منزل مسکونی در خیابان ابوذر شمالی مطلع شدیم.
وی بیان کرد: دوتیم اطفا حریق  این سازمان از  ایستگاه های شماره 2 و 8 سریعا در محل حادثه حضور یافته و با توجه به شعله‌ور شدن آلاچیق و سایبان منزل  در کمترین زمان عملیات اطفاء حریق را انجام داده و از پیشروی آتش جلوگیری نمودند.
علی عسکری همچنین از اطفاء حریق یک واحد منزل مسکونی در بلوار شاهد  خبر داد.
وی گفت: این آتش سوزی در ساعت 17  و 8 دقیقه 20 مرداد رخ داد  که سریعا دو دستگاه خودرو اطفاء حریق از دو ایستگاه آتش نشانی به محل آتش سوزی اعزام و آتش توسط آتش‌نشانان مهار و از پیشروی آن جلوگیری به عمل آمد.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی از آتش سوزی یک دستگاه موتور سیکلت در شهرک مطهری خیابان ایثار نیز خبر داد و افزود: این حریق در ساعت 21 و 28 دقیقه 20 مرداد رخ داد که با حضور آتش نشانان از ایستگاه شماره دو  سریعا مهار گردید .
عسکری در پایان گفت :علل حوادث ذکر شده در دست بررسی است و لازم است شهروندان نکات ایمنی را در پیشگیری از حوادث رعایت کنند.

مصدومیت 3نفر در بامداد 22 مرداد
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان از وقوع یک تصادف و مصدومیت 3 نفر در این حادثه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، علی عسکری با اعلام این خبر گفت: این حادثه در ساعت 4و 55  دقیقه بامداد روز 22 مرداد ماه به وقوع پیوست.
وی محل وقوع حادثه را  بلوار جمهوری اسلامی  بیان کرد و افزود: یک دستگاه خودرو هیوندا در این حادثه واژگون شده  بود و سرنشینان خودر به شدت مصدوم  و همچنین به دلیل شدت زیاد حادثه  امکان خارج نمودن دو نفر سرنشین خودرو  که متاسفانه دچار مصدومیت شدید هم شده بودند وجود نداشت. 
عسکری افزود:  با تلاش  تیم های امداد و نجات سازمان آتش نشانی که  به محل حادثه اعزام شده بودند دو نفر سرنشین محبوس از خودرو خارج  و به همراه  دیگر مصدوم این حادثه توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.
 وی در پایان گفت: با انجام اقدامات اولیه پیشگیری ، محیط حادثه امن و از حریق احتمالی خودرو جلوگیری به عمل آمد.

1.0813