جمعه 31 فروردین 1403
  • فرهنگ و هنر
  • شماره خبر: 9608468
  • 12 بهمن 1398
  • 11:35
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
جهان با من برقص وقتی ماهی‌ها در سکوت نمی‌میرند...

جهان با من برقص وقتی ماهی‌ها در سکوت نمی‌میرند...

علیرضا فدایی کرمانی - برای آخر این هفته سینما مهتاب و آسیا کرمان تغییر چندانی در فیلم‌های در حال اکران خود نداشته‌اند و فیلم (مطرب) به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم جدول هم‌چنان در این سینما در حال فروش است‌.

اما سینما شهرتماشا کرمان در کنار فیلم کمدی (زیر نظر) با بازی رضا عطاران که مورد استقبال تماشاگران قرار گرفته در یک سانس اقدام به اکران فیلم متفاوت و نسبتا درخشان (جهان با من برقص) اولین فیلم سینمایی به کارگردانی سروش صحت کرده است. اثری که در آن علی مصفا، پژمان جمشیدی وکاظم سیاحی، جوادعزتی، هانیه توسلی و... در آن ایفای نقش می‌کنند. 
داستان فیلم درباره جهانگیر است که دوستانش برای تولد او گرد هم می‌آیند و همین دورهمی باعث می‌شود که در خصوص مفهوم زندگی و دوستی فکر کنند. دیدن این اثر که به علاقه‌مندان تماشای فیلم در سینما به‌خصوص مخاطبان جدی سینما توصیه می‌شود.
اما برای علاقه‌مندان تماشای فیلم در خانه این هفته دیدن فیلم (مطرب) به کارگردانی رضا گوران توصیه می‌شود که داستان آن از منظری نو و کم سابقه در سینمای ایران به روابط بین پدر و اعضای یک خانواده می‌پردازد. در این فیلم سارا بهرامی، رویا افشار، جمشید هاشم‌پور، باران کوثری و.‌.. بازی می‌کنند. این فیلم از هفته گذشته وارد شبکه نمایش خانگی شده است.
اما برای علاقه‌مندان فیلم‌های خارجی این هفته تماشای فیلم (۱۹۱۷) به کارگردانی سام مندس محصول ۲۰۱۹ انگلیس توصیه می‌شود. داستان این اثر درخشان براساس خاطره‌ای واقعی مربوط به جنگ جهانی اول است. در این فیلم بازیگرانی چون: جرج مکای، بندیکت کمبریج، دین چپمن و.‌‌.‌‌. حضور دارند. گرچه این فیلم در گونه جنگی است اما به جهت سکانس‌های فوق‌العاده‌ای که دارد می‌تواند مورد پسند هرنوع سلیقه‌ای در بین تماشاگرلن جدی سینما باشد. این فیلم در ۱۰ رشته نامزد جایزه اسکار است و چندی پیش ۳ جایزه اصلی گلدن گلوب و... را از آن خود کرد. این فیلم در فیلیمو و نما آوا در دسترس است. 
اما برای علاقه‌مندان فیلم مستند این هفته با توجه به اتفاق سیل سیستان و بلوچستان تماشای مستند (ماهی‌ها در سکوت نمی‌میرند) ساخته یاسر عرب توصیه می‌شود که موضوع آن محرومیت‌های مردم سیستان و بلوچستان است. این مستند دیدنی نیز در فیلیمو در دسترس علاقه‌مندان می‌باشد.
اما برای علاقه‌مندان انیمیشن این هفته فیلم (خانواده آدامز) به کارگردانی کنراد ورنون محصول ۲۰۱۹ توصیه می‌شود که فضایی فانتزی و در عین حال تامل برانگیز دارد. این انیمیشن جذاب به‌صورت دوبله در ویدیو کلوپ‌ها و فیلیمو در دسترس است.

15.6361